|
|
|
|---|---|
|
Upptäkte idag ett knakande ljud på min bmw något som inte varigt förrut ! Ett knakande ljud framtill hörs när man vrider ratten både höger och vänster ! Även om man inte vrider så mycket ! Undrar vad detta kan vara har inte hört detta ljud tidigare förrän nu ! Är tacksam för svar ! Oskar E | |
|
hej försök få den på en 4-pelarlyft och lyssna på spindellederna alt krängstagen.har varit ute för det själv |
|
|
Oke Skall kolla deti, Är det något som kan ske över natten att dom blir dålig ? Detta ljud är lika dant när bilen står still och man vrider ratten ? Tacksam för svar ! Oskar E |
|
|
Fyllt på olja till servon? ___ Min bil: Länk |
|
|
hej brukar vara att dom kan vara torra i kullederna ..kan hjälpa om du sticker ett litet hål i den du hör ljudet ifrån och spraya in lite smörjmedel om det är en liten plastpip på sprayflaskan..är ju bara en tillfällig lösning men det funkar. |
|
|
Oke Skall kolla deti, Är det något som kan ske över natten att dom blir dålig ? Detta ljud är lika dant när bilen står still och man vrider ratten ? Tacksam för svar ! Oskar E |
|
|
Okej, Skall kolla oljan men det låter inte som att det är ifrån servon men skall kolla det iaf. Dessa kulleder vars sitter dom ? Hur kan jag komma åt dom isf.... Tackar på förhand Oskar E |
|
|
hej är dom som sitter i länkarmen undre samt kränghämmarstaget du märker det direkt |
|
|
Men perfekt, Misstänker att detta kan vara felet helt klart ! Skall iaf. kolla detta på en gång ! |
|
|
Håller med pbengtss, kolla nivån på servooljan, bllir den låg så knarrar det vid rattutslag, fyll på om det saknas olja. Lycka till! /Jake |
|
|
Okej ! Har inte hunnit kolla någonting än pga jobb osv men detta kan jag ju kolla rätt fort detta med servo oljan ! Tackar ! Hör av mig om det möjligtvis är något annat ! Mvh Oskar E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.