|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har just köpt en fin 328 Touring -96. Men har problem med at hjulen hugger när jag bromsar, eller virerar so om hjulen var ovaal. Det händer bara när jag bromsar, inga virationer annars. Så det är inte obalans i hjulen. Trodde att det var lätt fixan. Nua skivor och klossar från biltema ocg så skulel det vara fixat. Brukar fixa problemet på alla andra bilar. Men... ikke här. Nya Biltema skivor och klossar. Blev lute bättre, men så kommer vibrationerna igen. Blir tydligare när bilen kör långsammare. Vad fan är detta? Något speciellt BMW sjuka? Inte haft en E36 förr. Kanske något standard fel jag inte vet om? Vad säger dom kloka? /Kris | |
|
Kontrollera följande. spindelled länkarmsbussning stabstag |
|
|
OK ska kolla spindelled och länkarmsbussning. Men vad är stabstag ? /Kris |
|
|
stabiliseringstaget sitter ihop med länkarm och krängningshämmaren även kallad knarrstag |
|
|
En update: Problemet löst. Det visade sig vara skivorna bak! Det var därför bromsarna vibrerade och bilen ryckte vid bromsning vid slutet av all bromsning liksom när det inte var så mycket tryck på bromsarna mera. Då kunde bakbromsarna kännas mera. När man bromsade hårt så märktes inte vibrationerna eftersom det var mest fromsbromsarna som var mest belastade. Uppdaterad info ifall någon annan får liknande problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.