|
|
|
|---|---|
|
Då jag gärna vill hålla min 740iL så original och fungerande som möjligt, så har jag de senaste månaderna våndats oerhört över ett annalkande groteskt smärtsamt trauma som jag upptäckt var på uppsegling sakta men säkert, och idag HÄNDE DET..... Den lilla gummisnodden som håller tanklocket gick av, och det brände till i själen som om en annan liten "snodd" gått av. Ja ni killar vet vad jag menar..... Så, efter att redan i förebyggande syfte frågat på BMW om det fanns ny snodd, med eller utan tanklock, att köpa, och de inte lyckades klura ut det. De hittade ingen lös snodd i reservdelsprogrammet, och visste inte om snodden satt på ett nytt tanklock. De sa att det var lite klurigt att hitta vissa saker i systemet. Så, är det någon av herrarna som har kör av snodden? Nej inte DEN.... och vet om den finns som reservdel, med eller utan T-lock, och kanske reservdelsnummer och "hur många kosta sej" som Leifi sa... Dr Tinnitus Min bil Länk | |
| Jag delar problemet med dig. Och jag hittar den iaf inte på OEM. | |
|
Om inte jag är helt missinformerad så ska snodden hänga med tanklocket, du får be dina lokala bmw-killar att ta reda på det. Det är ju faktiskt deras jobb :-) Skämt åsido, vet att till diverse andra modellserier så hänger den med locket så alldelles säkert även till våra kära vagnar. |
|
|
Jo, det är vad jag tror med, särskilt då det ser ut som det är en mer permanent infästning mot tanklocket, och dett "klickfäste" i änden mot bilen. Ska kolla vad ett nytt T-lock kostar. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| ett nytt torde betinga runt 113 riksdaler... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.