AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.612

Vart sitter säkringen till Airbag på Bmw E34? Hittar den inte

Hej jag skulle behöva hjälp snabbt med att lokalisera vart säkringen till airbag finns. Monterade ur mätarhuset på min bil igår och när jag kopplade in det igen så blinkade airbag lampan. Har ingen aning om vad det är som kan ha hänt. Men något måste ha hänt när jag höll på med mätarhuset. Ska in och besikta bilen idag och behöber därför få lampan släckt fort som fan. Orkar inte skruva ut mätarhuset och dra bort lampan utan letar istället efter säkringen. Men hittar den inte. Vad heter airbag på tyska någon som vet?
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Varningslampan för airbagen kontrolleras överhuvudtaget inte vid en kontrollbesiktning. BMW återställer den åt dig för några hundra.
Jo det gör dom visste, jag har fått en anmärkning på det innan. Och vill därför inte få det igen! Och jag har verken tid eller ork att köra till Bmw för en återställning. Men finns det alltså ingen säkring till E34 som går till airbag, på E39orna och E36orna finns det iallafall då räckte det med att dra ut säkringen sen var lampan släckt.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Länk
De skiter visst i lampan. De ska iaf göra det.

//Magnus

okey bra då vet jag det iallafall, konstigt att de gav mig anmärkning på det sist då:S Fast dom gör allting för att ge en fel känns det som. Men jag skulle ända vilja veta hur man får denna lampan släckt? Eftersom det är ganska störigt att ha den blinkandes hela tiden.
An
2
Anton84
525 -93
Det sitter två kontroll lampor till abs indikeringen, en vanlig stor som man kommer åt på baksidan och en liten inbyggd i kretskorten som är svårare att demontera. Jag löste det genom dela instrumentering och tejpa över lampan.

Har läst nånstans på forumet att man kan nollställa minnet genom att koppla ur batteriet en stund, du kan testa om det hjälper
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Du vred på tändningsnycklen när du hade instrumentet bortkopplat och aktiverade airbagsystemet vilket kände av att ingen lampa fanns i systemet och satt då en felkod som gjorde att lampan tändes när du kopplade tillbaka instrumnet. Nollas med diagnosprogram.
Som sagt Airbagsystemet ingår inte i SBP kontroll.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
okey tackar så mycket för svaren, det stämmer bra att jag vred om tändningen utan instrumenthuset inkopplat. Testa att dra bort lampan till Airbag i mätarhuset men det blinkar ändå? Så antagligen är det någon lampa inne i mätarhuset som blinkar. Men men får väll leva med det ett tag sen nolla systemet med ett diagnosprogram.
Hur gick det till när du fick en anmärkning på airbaglampan då? Som jag har fått det förklarat för mig så går det inte för besiktningsteknikern att sätta en sån anmärkning ens.
Kommer du till "rätt" station kan du få anmärkning för svag lukt på Wunderbaum-granen, tyvärr.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
SpeedLover, LOL

JW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.