AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.482

Nankang på M3?

Sida 2 av 2
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Ja det har du rätt i fritte, många olika faktorer som spelar in. Bra skrivet!

/Jonas
Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
kom ihåg ett däcktest jag läste, detta va visseligen Vinterdäck, men måste skriva detta ändå. Det jämnförde de "dyra" kvalitetsdäcken mot så kallade Kinadäck. Och Ling-Long ( som är samma skit som nankang, hade en bromssträcka på 190 m Längre än vad ett Nokia hakkapelitta hade.

När man handlar däck så får man vad man betalar för. Tyvärr så tror man inte på det förrens man hade testat.
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Har kört med michelin pilot sport däck från nya tills dom var slut.
Köpte sedan helt nya Hankook däck runt om som jag har haft ett tag nu men dom är inte halvslitna än.
Senast idag var jag tvungen och bromsa pedalen i mattan från runt 100km timmen och jag säger bara att det är dag och natt mellan hankook och michelin. Då michelin greppar med framhjulen så skriker och kämpar hankook däcken för att få fäste. Detta var torr asfalt vill inte änns tänka på hur det är på vått underlag. Vet att priset också är dag och natt men när den enda vägkontakten man har med bilen är däcken så är det dumt att snåla på just den faktorn. Det är liksom meningslöst om man har värsting bromsar men sen halvdannt fäste på däcken.

Nej, ingen mer hankook för mig.

Detta gäller M5 E39.
michael.anki
Kan tycka att ,har man råd till bilen i fråga så får man ha börsen i ordning också och köpa kvalitetsdäck till en sådan bil.

Bmw idag Bmw imorgon
Beror väll på hur mycket pengar man tjänar. Själv så är jag rätt nöjd om jag har råd med nudlar denna månad. Fick ta lite prio på den dyra tjejen och bilen denna gång då det blev nankang till min m3.
michael.anki
Tjänar man inte tillräckligt så är det nog inte meningen man skall ha en M3.

Bmw idag Bmw imorgon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.