AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.655

Hurra nu har jag en M, lite vinterpysseltips?

Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Köpte en M Roadster 97a igår som sagt, en silver med riktigt fina original 17-tummarna, trots sin ålder tyckar jag att de passar grymt på den bilen. Kul motor förresten :)

Någon som har tips om följande (Sthlm)

- färg att bättra på blå skinnet på stolarna, var köpa (skohandel)?
- bakrutan stel och som ett lik + hål. Vem gör ett bra jobb att sätta i en ny?
- smärre lackskada, kan ngn rek bra person som kan detta utan att lacka om hela kofångaren?

Tackar för svar,

Mattias i Sollentuna

Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Angående blått läder. Jag hittade bättringsfärg på MIO för skinnsoffor. Dock var nyansen inte exakt rätt blå så jag lade bara på ytterst lite och nu något år senare så ser det helt ok ut då det har jämnats ut eller nötts bort.

Riwa
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Ny bakruta finns på ex Länk
Instruktioner för rutbyte med bilder o tips finns här tex Länk
Tror även det finns länk till bmws orginal instruktion där.
Vore väll ett lagom vinter pyssel att göra själv i vinter om du inte hittar nån annan :)
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Tackar!

Grattis till en grym bil :)

Bilder?
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Carlee, Östhammar? Jag köpte min bil i Alunda. Grymma bilder på din Coupé. Bilder på min inte mkt idë, 100% original silver. Exakt så här ser den ut:

Länk

ska bara lära mig att bromsa och gasa samtidigt :)

/Mattias
Ironman:

Ja det stämmer. Jasså det var du som köpte den. Har åkt förbi den nångång, den såg jäkligt fräsch ut :) Tackar!
mm
3
mmar76
330i Touring -06
Z3 M Roadster -97
Bytte nyss cab rutan via Bilcentralen (Sätra) som i sin tur förde bilen till en sadelmakare för att sy om och limma det som släppt mellan ruta och caben, lilla plastlisten alltså. Kanon resultat och gjort för några tusenlappar. Rekommenderas verkligen om man inte har handlaget för den typen av pyssel...

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.