|
|
|
|---|---|
|
Hej Fundrerar på att byta avgassystem från katten bakåt på min 330 som har 231hk 300nm Feritta var det tänk Feritta säger att man kan få ut 10-15 hästar plus tänke jag samband med det chippa bilen som skall tydligen höja bilen yill 245 hk och 320 nm Vad kan man hamna då med avgasystem och chip? vet att många säger att det är fantasi sifrer men lite skillnad borde det bli eller?några som har gjort samma sak?erfaranheter? mvh | |
Verdi |
Du tror du får 245 totalt eller uppåt 260? Ja, jag tror inte att det är värt risken och besväret att trimma en sugmotor om du bara uppnår en 15 extra hästar. Tror det kanske kan bli en liten placebo-effekt men du tjänar ju en del på att stänga av AC:n också. :) Får du 30 extra hästar börjar det ju bli intressant. Tror inte bilen far särskilt illa av det heller då vridet knappt ökar alls. Hur mycket kostar kalaset förresten? |
|
Hej jag reknar inte med nån större skillnad men feritta avgassystem kommer ju låta bra plus mindre motstånd samt chip så lite skillnad blir det nog chip 2900 avgas 5200 priser ink montering vad tycks? |
|
|
Tja...vill man lägga nästan 10 lakan och få ett fräckare ljud och 10-20 hästar så...dyra pållar förstås... Frasse |
|
|
På en sugmotor är det enligt min mening att kasta bort pengarna. Det är klart behöver du byta avgassystemet ändå för att det rostat sönder kanske du kan öveväga Ferrita. Annars är det som Verdi skriver mest placeboeffekt. /Janne |
|
| Aja vi får se hur det slutar men avgassystem har jag bestämt mig för och vet att många byter avgassystsem för att det är sportigare osvkan va kul att krydda till det ibland eller? | |
|
Det först man bör göra om man vill veta vad trimmet ger är att bromsa bilen innan för att se om man verkligen har den effekt som den ska ha. Ska du ge dig på avgassystemet är nog bakre delen av systemet det sista jag ändrat. Det första är nog grenrören med inbyggda kattar. Ett riktigt grenrör med kattar så långt bak i systemet som möjligt & avsluta det med en rejält stor fullflödes dämpare längst bak borde ge mest effekt för pengarna. Se även till att spjäll & insug är rent & fint & fritt från kletigt oljefilm. Byt sen chip på en firma som har bromsbänk med bromsning före & efter bytet så får man kvitto på vad det gett. Se även till att den får gott om kall luft. Alltså byte till kornfilter utan effektiv avskärmning är inte att rekomendera. |
|
|
MichaelB tack för tipset skall kolla runt lite det dröjer nog ett tag måste kolla runt lite känner jag just nu Ingen annan som har gjort som jag tänker göra? |
|
Bayer_Aleks |
Släng på en Remus Power Sound slutburk och släng på ett öppet sportfilters kommer den låta så brutalt att du komme byta dina blöta kallingar varje gång du e ute o kör. Skit i effektsnacket för du får ändå inte ut nån effekt extra på en sugmotor, iaf inte märkbar effekt. Har du redan 230 hk och får ut 20 till så kännre du det inte. |
kosmaghz |
Som michaelB säger, du måste fixa ett system från Grenrör och bakåt, där kattarna inte är inbyggda vid grenrören. Det sparar du 20hp på. Schmiedmann har ett sådant paket där de garanterar 20hp, det är deras egna. Jag har iaf för mig att de garanterade det. Sedan kan du lägga på chippet också... Då får du nog 35-45hp om allt som schmiedmann säger stämmer. Men öppet filter är helt onödigt om du inte är ute efter ljud eller har FI. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.