|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst en del tips och tådar om detta men det är en sak jag inte förstår. På flera ställen står det att man ska ta bort låsbrickan till drivaxelmuttern innan muttern, hur är detta möjligt? Det står även att muttern är 36 mm, på min bil är den iaf 30 mm. Nu har jag redan bytt lagret och satt ihop allt utom muttern och låsbrickan. Jag har en bricka från BMW med rätt artikelnummer enligt realoem.com, men ändå passar den inte. Brickan går inte in i botten av navet. Hur är det möjligt??? Jag förstår heller inte hur brickan är tänkt att låsa muttern? Förvirrad... //Stefan | |
|
Om det är rätt bricka så är det en sådan man bankar in så att den deformerar sig runt muttern och låser den på det sättet. Enklast är ju om man har en rörstump eller hylsa av lagom diameter som ryms utanför muttern och bankar dit! För att förtydliga så drar du fast muttern först, sedan bankar dit låsbrickan, därför är det möjligt (och oftast nödvändigt) att ta loss brickan innan man lossar mutter. Har den suttit där länge är brickan kanske bortrostad iofs. / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
ok det kanske är möjligt. Jag funderade annars på om man ska dra in brickan med muttern, så att brickan trycks på plats och deformeras? //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.