|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Har 4st jätte snygga 19" fäljar som suttit på en mercedes med bultcirkel 5/112 har inte riktigt fattat detta med biltcirklar "Trög eller" ? Skulle dessa fäljar som jag har passa på min bmw ? Hade jag haft dom i närheten hade jag redan provat med har dom ungefär 30mil bort så jag skulle vilja veta om det är värt att hämta dom !? Tacksam för alla svar Mvh | |
|
Om du använder sökfunktionen så finner du endel fakta... E39 har 5/120 i bultcirkel, precis som du själv skriver. Varför tror du då att fälgar med bultcirkel 5/112 skulle passa?? /H |
|
|
Min fråga var om det går att sätta fast dom på min BMW ? Tackar för svar Mvh |
|
| Nej, det kommer inte gå, om du inte lämnar fälgarna till någon som kan borra om bultcirkeln. Bultcirkeln anger alltså hur långt det är mellan bulthålen. Dvs, 5x120 anger 120mm och 5 hål. Din 5x112 passar således inte. Aight? ;) | |
|
Tackar för ett jätte bra svar :D Men då skall jag lämna in dom så dom passar ! |
|
|
Det blir knappast bra. Hålen måste sitta där de är avsedda mht ämnets tjocklek osv. Man kan inte bara busa på med hål i ny cirkel osv, detta är precisionsmått med håldiameter, kona osv. Det är givetvis även en viktig säkerhetsdetalj på bil och hjulupphängning, ingen bearbetning av fälgar osv är tillåten, kan vara bra att veta inför besiktning eller ev. flygande kontroll. FP |
|
|
BMW är kända för att ha väldigt lätt för att få obalans och jävelskap i däck och fälgar Om du skall lämna in dem så se till att det är en RIKTIGT duktig firma som vet vad de gör För annars kan man hellre sälja de fälgarna du har och köpa fälgar som passar Nästa problem är mitt hålet som också måste vara ok Ha de T |
|
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Känner du en CNC operatör som har tillgång till en svarv med drivna enheter kan han/hon enkelt tillverka spacers med annan bullcirkel. Jag har själv gjort det flertalet ggr. Det är dock bökigt att gå från 5 till 4 bult eller tvärtom. Men annars är det inga problem. Dock behöver man ju ha 20mm minst så den blir ju 4 cm bredare kan man säga. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.