|
|
|
|---|---|
|
Tja! Köpte den här på biltema Länk Dags för oljebyte och då passade jag på att köpa ett "Nollställningsverktyg servicelampa" Kan tänkas vara overkill men va fasen, smidigt! MEN skiten fungerar ju inte?! Har precis gjort som det säger i manualen. Länk Men inte fasen blir det nån nollställning! Någon som besitter på en sån här och vet hur den fungerar? Jag får den inte att funka. Den tänds och blinkar precis som manualen säger. Men inget händer på intrumentbrädan. Har jag köpt skräp eller är det nån som har koll på den här grejen? Mycket tacksam för svar! // Leonid BMW-320I E36, M50 B20 | |
| Är väll bara reklamera tillbaks om det inte fungerar. | |
|
Leonid: Hade du tändningen påslagen? Prova igen med tändning på. Mvh |
|
| Jag har provat både och! | |
|
Ja då är det bara att lämna tillbaks... Mvh |
|
|
Jag åkte förbi idag och provade att byta till en annan. Men den funkade inte heller. Det är ju osannolikt att båda nollställare som jag provade skulle vara trasiga?! Då börjar man ju undra vaför bilfan inte nollställer sig? Nån som vet om det finns nåt annat verktyg? Helst villa jag inte köra med bonnmeckesvarianten med motstod och kortsluta! Är lite för hispig vad det gäller det. Ville ju inte kortsluta fel så nåt går sönder! Tacksam för hjälp! BMW-320I E36, M50 B20 |
|
|
Går den på batterier ,hadde du samma i båda nollställarna kanske va dåliga batt. Hur ser bilens kontakter ut ingen konstigt där. Man har ju hört mycket skit om Biltemas grejor kanske är trasiga bägge två.. |
|
|
Köpte en likadan för att nollställa airbagen men jag får den ej till att fungera, har ej provat den till att återställa vid service MVH Patrik |
|
|
Kan vara lite "besvärligt" att nollställa diverse servicepunkter osv... Jag fick hålla på en hel del innan mina gröna servicedioder kom tillbaka på E39:an (gjorde såklart en service, insp 2 på vagnen innan nollställningen).. Jag köpte min hos "Readytech" eller nå´t liknande.. Menar bara att det kan ta en stund innan man "får till det" med vissa nollställningsverktyg.. Kan vara glappkontakt och att man inte har tryckt fast den ordentligt mot kontakten...t.ex. Men visst, det kan naturligtvis vara fabrikationsfel också.. Mvh Janne. |
|
|
Jag köpte min på biltema för ett halvår sen, och den har fungerat på båda mina bilar. mvh stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.