|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte xenonkonvertera Dimljusen på min E60. blir det ngt felmeddelande om jag konverterar med 35W satsen ? hur kommer jag åt dimljuset på min E60..? Jag har tidigare konverterat på min volvo S60 på både halv ljus och dimljus så jag vet lite hur jag ska göra men jag vet inte hur jag ska komma åt dimljuset. har sökt lite överallt! utan resultat =( | |
|
Länk titta på denna film och under huvudstrålkastaren sitter dimljuset Hoppas att det löser sig Ha de T |
|
|
thom. följdfråga. nu tog han bort hela lamphuset,.. angelseyes ringarna.. är det en lampa/ring eller 1 lampa/ strålkastarhus? |
|
|
tänkte nämligen beställa ett par sådana tll mina angeleyes; [/img]Länk behver jag 2 par såna lampor per sida eller endast en per sida? Länk |
|
|
Du behöver en lampa per sida behövs Har iofs läst att de som köpt tycker att man skall köpa lampor med högre Watt tal Har inte sådana på min men har byt lampa så det är som sagt bara 1 per sida och när du har strålkastaren ute så ser du baksidan därifrån Lycka till Ha de T |
|
| kommer jag få fellmeddelande om jag kör 35watts sats i helljuset och 35w i dimljusen? | |
|
Det kan jag inte svara på men det finns väl lampor som har motstånd och det är de du skall ha .Provade med dioder till skylt belysningen men det gick inte utan motstånd Ha de T |
|
|
då vart xenon i dimljuset klara. se sida 2 på Länk problemet låg i att jag var tvungen att skifta plus och minus på xenonsatsen. (precis som brabus209amg på e60.net hävdade redan för 2 veckor sedan) har 55watts kit på 8000km inga felmeddelanden, inget flimmer inga problem alls. |
|
|
Vad är det för lampsockel i dimljuset på e60? Och vad är det i helljus? (reflektorn) Jag ska köpa canbuskit 35w dim / 55w helljus |
|
|
HB4 E61 LCI dieselPower 300hk+ |
|
|
De va en underlig sockel, knappt hört talas om. Men de fanns iaf. Samma i helljus också? |
|
|
det beror på, preLCI har H7 i helljuset och D2s i halvljuset. LCI har D1s i halvljuset och den lampan är även helljus. ingen h7 på LCI mao |
|
| Känns lättare ifall jag kollar själv vad de är. Tack endå. | |
|
Tjena! Har lagt led dimljus i min E61, har även lagt ett effektmotstånd så nu fungerar det. MEN, när man startar bilen brukar dimljusen och helljusen blinka några ggr, det försvinner sen när bilen varit igång ca 5-10 sek men det är ju ändå lite störande. Vad kan det bero på? Det är 35W xenon i helljusen och led i dimljusen, undra om det kan bero på att man bytt lampor i helljusen som det blinkar i helljus och dimljus samtidigt vid start? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.