|
|
|
|---|---|
|
Hej, när jag idag startade lillbilen så började den vibrera på ett ganska obehagligt sätt. Det låter som att bilen går på färre än 6 cylindrar och kort därefter tänds lampan för "dåliga avgasvärden". Bilen fungerade alldeles perfekt igår när jag stängde av den och det han vad jag vet inte skett någon åverkan på den under natten. Det är väl bara att ta den till verkstad, men vågar man köra den dit med tanke på varningslampa och motorhack, eller är det bärgare som gäller? Någon annan som drabbats av liknande problem? mvh /Martin | |
| Varningslampan är säkert en konsekvens av att motorn inte tänder på alla burkar. Jag har själv råkat ut för samma sak på en Passat 06:a, självklart var det tändspolen som gav upp - bilen gick på tre burkar. Jag körde den in till verkstan, en sträcka på 2,5 mil utan problem. Har du inte orimligt långt borde du kunna göra samma sak tycker jag - men ta det lugnt! | |
| hej, hade samma fel på min tidigare 03:a, det var tändspolen på en av cylindrana som var kass, köpte ny på mekonomen för under 400:-flyttade runt den tills jag hitta den felaktiga. // | |
| Det låter som en trolig felkälla. Nu har jag inte mekat BMW tidigare, så om du eller någon annan har en kort instruktion över hur/var jag hittar tändspolarna så är jag hemskt tacksam. :-) | |
|
Glöm det... Hittade en bra DIY på nätet. Tack för hjälpen alla. Jag återkommer med info om hur det gick /Martin |
|
| Då var felet åtgärdat. En st trasig startspole utbytt mot en st ny. Kostnad 350 spänn för den nya spolen. Tack för tipsen ni som hjälp till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.