AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
917

325i Touring "M-sport" Automat -04, värde?

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Håller på att leta ny bil åt mamma, och har hittat en 325i M-sport Touring Aut. -04. 13100 mil, svensksåld. Annonspriset är 125.000:-. Är detta ett vettigt pris? Har ingen koll alls på e46:or, mest gamla e28:or :)

Annonsen: Länk

Mvh Markus
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Känner att jag måste skriva lite trots begränsad erfarenhet av "värde" på en dylik vagn idag :)

Tja...känns väl inte helt felprissatt om man säger så..
Men:
Hittade en till som din mor kanske bör kika på och iaf jämföra dessa två innan ni/ hon ev. bestämmer sig>>>Länk

Visst, kanske inte helt "optimalt" med 255 Nankang(Nankang Ultra sport NS II däcken har INTE det bästa våtgreppet, helst i den bredden OM det nu är dylika däck) däck för morsan din ;), men den har ju gått mindre och kan ev. vara läge att kika på hur som haver..
Saknar ju M-paketet också visserligen.
Manuell växellåda är ju gammalmodigt men ack så mycket mera kontroll(anser jag).

Ja...kontentan med mitt svar torde väl vara>>>Provkör först några 325:or och köp sedan bästa exemplaret utifrån behovet/känslan..
Priset anser då jag inte är helt fel OM du inte vill fara "söderut" och leta vagn..där kanske du kan få ett bra exemplar något billigare...möjligen.

Mvh Janne.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Tja Janne, o tack för synpunkterna. Tyvärr så är Automat ett krav.

Mvh
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Skulle tro att om man åker söderut i landet så får man nog lite mer för pengarna
325 med automat är kanske inte så vanligt så kanske lika bra att slå till.
Automat är ett ganska dyrt extra tillbehör på ny bilen iaf.och inte så vanligt på svensksålda.
Till priset tror han ligger ganska bra till där men åk och prova den kan kännas helt kass om man jämför med en samma dan bil av den årgången.

Hoppas att det löser sig

Ha de T
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Markus:

Hittade en 325xi sedan i Kiruna, den är nog ännu "säkrare" för din mamma: Länk

BMW´s xi-system är lite enklare än xDrive - men ger helt klart bättre framkomlighet än bakhjulsdrift vintertid.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.