|
|
|
|---|---|
|
Är det något som man verkligen vill ha som inte finns med? Har stirrat mig blind och behöver support! Länk | |
|
Den verkar komplett! ;) Synd att inga bilder finns, onyxblå metallic verkar vara en trevlig färg: Länk! |
|
Roffa1 |
Som det redan framgår, så handlar det om en importbil. (kan ev,vara skruvad) Dessutom är det en diesel som kostar avskräckande: 6.300:- i vägtrafikskatt varje år. Sedan tycker jag att den har gått lite för mkt. Kompisen försökte att byta in sin importerade M3:a-2005 i pedantskick. BMW återförsäljaren vägrade dock att byta in importer. De hänvisade oss istället till Blocket. (importerade bilar har tyvärr fått mkt dåligt rykte) |
| Välutrustad men saknar skinn. Har bilen paddlar på ratten? Tycker priset är för högt pga av mil och nyimport.. | |
Verdi |
Egentligen finns det inget som säger att en tysk bil är sämre än en svensk. Snarare tvärtom. De har väl hårdare lagar mot skruvade mätare i Tyskland än vad vi har i Sverige? Det här är en myt som svenska bilhandlare har hjälpt till att sprida. Inte konstigt att de inte vill ha in importerade som inbyten. De gör vad de kan för att försvara sig mot konkurrensen. |
|
"De har väl hårdare lagar mot skruvade mätare i Tyskland än vad vi har i Sverige?" Visst men vad hjälper det när de skruvas i Sverige av importören innan de registreras? OBS! Menar inte att den aktuella bilen skulle vara skruvad. Den har jag ingen uppfattning om. |
|
|
Vet inte om den har paddlar... ska åka och kolla på den i veckan som kommer och försöka bilda mig en uppfattning om den. Vet inte om jag tycker den har gått så långt. Snarare skulle jag bli väldigt misstänksam om den gått mindre än den har med tanke på att det är en diesel och kommer från tyskland. Skatten ser jag inte som en stor utgift om man jämför med allt annat som kommer att kosta betydligt mer. Älskar dieselbilar oavsett skatt. |
|
|
Nu står det att det är paddlar i annonsen så man får anta det. Jag är allergisk mot dessa återförsäljare som envisas att skriva upp all standardutrustning, Airbag förarsäte tex, bara varit lag i hur många år..20? Jag tycker som flera andra att priset är tok för högt för att vara en -07 och import, kolla upp när den är tillverkad (chassinummer, sen fråga BMW säljare) för att se om den rullat i 3 år eller 2 år. För att vara tyskland, två år och diesel känns miltalen väldigt låga.. (plus att jag bara vill köra ner i halsen på återförsäljaren att vid import blir det alltid minst två ägare då dom köper den imellan) Kolla med KO åxå på återförsäljaren o vad för anmärkningar den fått. |
|
|
Visst är det en importbil men å andra sidan har den en utrustningsnivå som torde kompensera det. Andelen svensksålda med den specen borde gå att räkna på ena handens fingrar. Är den direkt intagen som Premium selection bil ifrån BMW i tyskland är den med största sannolikhet korrekt i samband med att den lämnade den tyska återförsäljaren. Om den därefter skulle vara skruvad borde man kunna verifiera via chassienr mot eventuella garantiåtgärder som utförts i Tyskland. Jag håller inte med om att det är ovanligt med lågmilade dieslar i Tyskland, ffa inte om det rör Premium selection bilar hos BMW återförsäljare. Snarare är det där man finner guldkornen, om än till rejäla priser. Roffa: Vilken svensk BMW handlare vägrade ta emot M3.an som inbyte? Inbytesblockaden mot importbilar hos BMW Sverige försvann för åtminstone 5-6 år sedan, men det finns säkerligen de som fortfarande lever kvar i det förgågna. |
|
|
Jag vet en hel del BMW-handlare som bjuder otroligt lågt för importbilar bara för att slippa dom...och kanske senare problem med bankade mätare osv... Den som tror att en importbil vid inbyte på bilfirma är lika mycket värd får nog en chock den dag han/hon försöker byta in....iallafall i många fall. Frasse |
|
Roffa1 |
Kristoffer_L: Länk |
| fråga pris på min 330 vid inbyte. han gav mig 50 000. fick 105 000 av försäkringbolaget (krockad) | |
| Tack för alla inlägg! Skönt med lite tankar när man inte är så inne på Bmw än. Vad tycker ni skulle vara ett riktigt pris på den? Och vad innebär det att den är premium? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.