AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.066

kupefläkten har sakt upp sig

hej min kupéfläkten har slutat fungera den blåser ingen varmluft varken mot rutan eller mot en,.

det som funkar är värme på bakrutan stolsvärmen o kommer ytterst lite värme ur systemet..
har hela systemet gett upp eller kan jag felsöka något?
bilen e en bmw 328 e36 96a

hej igen har varit ute o rivit bort lite av panelen och märker att det va ganska fuktigt där bakom. så frågan e om fukten kommer från ac,n eller om det läcker in någonstans

ingen här som kan hjälpa mej ??

Ri
2
Rifum Auto
Bmw 320i Touring
Jag skulle kunna tänka mig att det är antingen täppt i avrinningen till ACn eller så är det värme elementet som är trasigt.
Det är rätt invecklat att byta men med mycket vilja våld vaselin och svordommar går det..
Kupe fläckten har den stannat eller funkar den??

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Skulle behöva lite mer info.

Kan du få luft vid fötterna eller kommer det ingen luft någonstans?

Hör du att fläkten går?

Reagerar "stapeln" på displayen när du ökar och minskar fläkthastigheten?
hej kul att ni skriver =)
synd bara det på något sätt funkar nu.

det va så att fläkten inte blåste någon luft alls spelade ingen roll hur jag en ändrade hastighet eller vart den skulle blåsa
och men kunde inte höra spjällen ändra sig.

märkte i går att det vart fuktigt runt om. satte i cupe fläkten.
och med en munter tanke på att jag skulle behöva byta listerna runt rutan..

och i dag börjar jag med o känna efter runt om att det e torrt och kände att va jag tror e någon form av termostat/givare av något slag. satt löst skruvade fast den och vred på nycken o fläkten funka till min förvåning.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Hoppas problemen har löst sig och inte kommer tillbaka.

Om du får problem igen undrar jag:

Hör du att fläkten går överhuvudtaget?

Reagerar "stapeln" på displayen när du ökar och minskar fläkthastigheten?

Vanliga fel är annars glapp i klimadisplayen, då reagerar inte staplarna eller annan info på displayen när du trycker på knapparna. Alternativt är den helt svart.

Går fläkten bara på enstaka hastigheter är det ofta fläktmotsåndet.

Kan du inte reglera var luften kommer kan det vara spjällen som strular.

hej nu har det varit riktigt kallt i natt och så slutar fläkten att fungera igen.
stapeln flyttar på sig som den ska kommer ingen luft varken under ifrån eller vid vindrutan eller vis instrumentpanelen..
jag misstänker att det kommer in fukt som kortsluter på något sätt.
sk
117
skaunepauen
320D GT - 14
Om det läcker in vatten kan det vara värmepaketet. Jag har i alla fall det problemet med min bil. Hör du att när du vrider på värmereglaget att den ställer om sig? Kommer där kalluft ens?

Vart kommer fukten? Golvet? Vid rutan? Hoppas verkligen bara att det inte läcker så något annat kortsluter sig, håll oss uppdaterade!
hej jag jag tror det kan vara det ,, man hör när den öppnar o stänger spjällen..
jag har inte kunnat riva mer i det då jag står ute o det e svin kallt!!=/
jag vet inte riktigt vart fukten kommer i från men sist så kände jag att det va blött uppe vid pedalerna och in bakom anlägningen
sk
117
skaunepauen
320D GT - 14
Kan ju mycket väl vara värmepaketet då, jag fick vatten på golvmattorna när mitt var trasigt. Du har inte haft tid att kolla efter bakom panelerna och sett hur värmepaketet ser ut?
hej igen jag har troligtvis hittat felet.

sitter någon form av givare om man tittar uppe vid gaspedalen.
och tror det e glapp i kablarna som går till den kontakten..
från den givaren går det både smala o tjocka kablar några går upp till en annan kontakt som man kan se o dom andra går in bakom så vet tyvärr inte om man kommer åt o kunna byta dem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.