|
|
|
|---|---|
Richie L |
Är så ¤#&¤%¤# på dessa slöddder som smyger omkring och snor andras ärligt ihoptjänade saker. Har haft min sprillans nya och nylackerade m3 front i knappt ett dygn när någon har försökt sno den. Kommer till bilen och ser att listerna hänger och slänger och att alla bultarna är bortskruvade! Ändå har dem inte fått bort fronten? Det här löser inget men är så helvetes förbannad och måste skriva av mig. På två veckor har jag sett följande : sprillans ny Rs4 som stod på bromsskivorna, m3 cab på bara skivorna och slutligen en seat leon med trasiga bromsskivor + stöldförsök på min bil. Allt detta under 2 veckor!! (Sedan har man ju sett x-antal m3 speglar som stulits, blinkers mm) Nu orkar jag inte mer utan kommer sälja bimmern. Vad ska man ha istället tycker ni? Någon annan bmw som inte har så stöldbegärliga delar kanske? |
|
Lås bultarna som håller frontspoilern med loctite då får dom använda mutterknackare för att få bort den.... Ledsamt att råka ut för sånt där. Mvh Asken |
|
Richie L |
Bra ide´! Kan funka tror jag men då kanske dem sabbar bilen i ilskan. |
|
Tråkigt att höra.. Ja det är ett skit när man råkar ut för sådant där. Även om man satt fast delarna så förstör de ju bilen! Man kan känna att "haa! De fick inte med fälgarna, vingen etc.." men det är en klen tröst i sammanhanget när de har brutit sönder bilen och efterlämnat skador för många tusentals kronor.. Fy f..n! Jag har full förståelse för att tjuvar och annat löst folk ibland blir halvt ihjälslagna av vanligt folk som kommer på dem! Bug -Schnitzerbumse med lite extra flås- |
|
|
De här killarnas bilar råkade väldigt illa ut, de stals för att användas vid ett antal rån, fy fan vad tråkigt, idioterna har lackat om bilarna med sprayfärg, och svärtat rutorna på samma sätt, tror jag hade dödat... Länk Fredrik M - Z3 2.8 |
|
-:BeeMWe:- |
Låsbultar, specialbygda larm, rakblad längs med kanter på speglar, spoilers etc är något som iaf slöar ner dem. 10 liter bensin på 4 mil... |
|
J*vla snorungar och annat fylle... Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att låta andras saker vara ifred. Visst man kan vara avundsjuk o.s.v. men jisses.... utbilda dig och skaffa ett ordentligt jobb eller börja spara... Det är ju ingen anledning att börja fördärva och sno för andra... J*vligt irriterande. Ibland undrar jag om man inte skulle köpa en gammal skruttig bil.. som åtminstone får vara i fred.... *peppar peppar ta i trä.. vår har för tillfället fått vara i fred...* Nääää jag säger... knyt ett snöre runt kronjuvelerna, häng upp skitungen i ett träd och använd den som "pinjator".. (hur tusan det nu stavas)... Fast egentligen är inte det heller rätt lösning.. men man får bra gärna lust!! Tjipp! Anna |
|
|
Hey, hey, hey... Never mess with a man's kronjuveler =) Man kan ju bli förbannad för mindre... F*n att de aldrig kan hålla händerna i styr. Jag har som tur är fått behålla fälgarna (tack vare låsbultar?), och det är oxå det enda av värde på bilen för tillfället. Visst är man sugen på lite mer styling, men fan vet om man törs asså... Får bli om jag får tag på garageplats isåfall. Lider med dig Richie... Nyinköpt bil (får den väl klassas som fortfarande), åsså händer sånt här =/ Nån annan bimmer? En 540 kanske? =) //Koffe |
|
| Lika bra att säga som det är: hade man kommit på någon som stjäl ens bil, plockar delar från bilen eller saboterar så blir det mord direkt. Det enda rätta är att nita tjuven ordentligt, ringer man polisen så kommer de att släppa drägget direkt ändå. | |
|
Synd att det inte hjälper att ha en gammal skruttig volvo 245 - 84. Kom ut en morgon och upptäckte att de skruvat bort usa fronten och pluppat loss sidoblinkers och till och med sprättat bort glaset ( plasten ) på bakljusen bara för att de råkade vara vita. Det finns ju hur mycket volvo kraffs som helst till nästan noll och ingenting. Om de ändå hade gjort det på bmw;n så hade man ju haft lite förståelse i allafall. Den killen ca 16-17 år som gjorde det skall nog vara lika glad som jag är, att han sprang snabbare än mig! Det är ju trotts allt bara en BIL....... MM |
|
|
Det är hemskt att man inte kan få ha grejerna ifred, speciellt bilen. Skulle vara kul att komma precis när dem håller på med bilen och ta dem på direkten. De flesta som tar grejer från bilar brukar sälja de, så det kan vara svårt att få se sina saker igen faktiskt. //Schnitzer |
|
Richie L |
Koffe Hehe .... en 540 skulle inte vara fel ;) Ska nog satsa på nått billigare trots allt. Skulle så gärna ha kvar min kära coupr men det kanske blir en e34 som ingen vill sno en massa delar ifrån! Tror jag ska gå ut och ta en titt och se om man kan ta nån på bar gärning. Har pratat med polisen om alla dessa fälgstälder och dem var väl medvetna om att det är en liga som är i farten. Låter inte kul så se upp alla ni med något stöldbegärligt. |
|
Flytta till landsbygden - där får man ha grejorna ifred. Om du vill vara för dig själv en stund - drick en Norrland Guld. |
|
|
Fy fan Richie! Tro mig, jag vet hur det känns. Jag vet inte om det hjälper att byta bilmärke, särskilt då man blivit kräsen av BMW och gärna vill ha något i samma division. Personligen säljer jag iaf bimmern och köper en Porsche 944 turbo S -89. Man kan väl säga att försäkringspremien, det negativa anseendet och avundsjukan fick mig att tröttna. Porschen kostar 1200:- / år i försäkring. Motorn och lådan är renoverad och bilen är superservad på porscheverkstad hela livet, med full dokumentation. Porschen är en entusiastbil och godkänd som sådan av gemene man, till skillnad från BMW som bespottas friskt av svennarna... Soppaförbrukningen är lägre, prestandan högre och baksätet näst intill obefintigt (som det bör) :-) Jag ska träffa alla gamla BMW-polare och mosa deras bimmers på vägarna he he he MVH KJELLE |
|
| Nej inte ens på landsbygden får bilarna vara ifred :( | |
|
Såg förra veckan något mkt märkligt när jag skulle parkera min bil på kvällen, nämligen en äldre dam som gick runt o tog sönder vindrutetorkarna på bilarna som stod parkerade längs vägen. Hon hade hunnit göra så på 4-5 bilar när jag fick syn på henne o skrek: Hallååå!!! va f...n håller du på me!??!! Hon började då springa därifrån o jag sprang efter....hon sprang in i sin lägenhet o låste dörren. På väg tillbaka ser jag en bilägare som är helt rasande över det inträffade o jag förklarar för honom vad som hänt o vem som utfört det(dvs den 60-65 åriga damen), jag visar även lägenheten, hoppas nu bara att hon inte kommer undan med det här!!! Sjuka människor det finns... |
|
Richie L |
Kjelle Visst är det trist att man börjar fundera på att byta märke när det händer sådant är. Hoppas det går bra med din porche om du skaffar en sådan. Om någon vil veta så kommer jag aldrig sluta köra bmw för att någon inte gillar mitt bilval eller möjligtvis är avundsjuk eller säger negativa saker om mitt bilval. Kan tänka mig att avstå från bmw så länge jag inte har något garage att ha bilen i för att få ha den ifred. Det är en konstig värld vi lever i. Stå på er alla bmwälskare. |
|
Hej Richie! Jätte tråkigt att läsa om dina problem, jag har haft turen än att ingen har varit och tafsat...peppar peppar! Måste bara fråga var bor du? Finns det inget garage du kan stoppa bilen i? Har du bra larm på bilen? Om jag inte är helt ute och cyklar så har DEFA ett larm som har censorer på fälgarna + om du får inbrott i bilen så behöver du inte betala självrisk. Hoppas att du får ha bilen i fred i fortsättningen. // Doggeli (Oo=oO) |
|
|
Kjelle: Välkommen att mosa jag tar med korven, var när hur?:) Mvh Asken |
|
Peter bmw325 cab |
powerkjell läste att du var på väg att övergå till 944:a är själv i samma banor.verkar ganska vettigt. entusiastförsäkring är ju inte heller helt fel, fast då krävs ju en hel del förståss, om det nu är värt pengarna berätta mer, har du tittat provkört någon har du bestämt dig, vad får man för bil. letar själv förbrilt efter en 944 turbo 86:a helst svart cupfälgar mums hör av dig |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.