|
|
|
|---|---|
|
Hej Gjordes en service idag på min 325 E90 och såg då jag kom hem att jag fått Castrol EDGE 10W-60 i den vilket ej uppfyller Longlife kraven? Kan jag ha denna olja i den eller ska jag kräva att få den utbytt? MVH | |
|
Pratade med servicekillen och det är lugnt. Han hade endast använt sig av dessa tomma dunkar då han köpt ny olja. Den oljan hade han slagit i en M3E46. MVH |
|
Bayer_Aleks |
Det funkar, men jag fattar inte varför han häller i så tjock olja i din bil. Du ska ha e Castrol Edge 5W-30. Den oljan du har fått e till högprestanda bilar så som M3, 330-335 och dem andra stora motorerna i respektive serie eftersom att dem skapar såpass mer värmeutveckling pga sina motorer. |
| Bmw-verkstäderna slår i 10-60 på för att tysta oljud i motorn eller när de har förhöjd oljeförbrukning, iallafall på den verkstaden jag besökte. | |
|
Har fått rätt olja i min det var bara tomma dunkar som han fyllt upp med rätt olja till min bil. MVH |
|
| Får man fråga var du servade bilen? | |
|
Den servades på en vanlig bilverkstad men teknikern har tidigare arbetat på BMW i många herrans år och använder uteslutande orginaldelar. Har fått rätt olja var bara dunken som haft annan olja från början. MVH |
|
| Aha, okej. Missade det sista svaret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.