|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| inte lätt om det är en för stor hylsa till tändstiftet som i detta fall? :) | |
|
om du har kort på missödet vore de grymt kul om du kunde visa upp det ;) BMW ownz |
|
|
aj aj..nu förstår jag,,du skruvade fast stiften sen så släppte den för stora hyllsan,rundade sedan stiftets mutter eller hur man nu ska kalla det..hmm..ett delikat problem..en sista utväg skulle ju kunna vara att hälla epoxylim in i hyllsan så att det fyller ut glappet mellan stift och hyllsa,sedan låta det härda över natten,sen så lossnar garanterat stiftet....kruxet är ju att inte fylla för mycke epoxy,c:a en t-sked(15 ml) skulle nog vara lämpligt..sedan värma försiktigt med varmluftpistol så att limmet rinner ner och fyller ut glappet mellan tändstift och hyllsa.fast då inte värma för mycket så att allt rinner ur hyllsan..lite kännsla får man nog ha.. Dogge |
|
| Epoxi-lim kommer högst troligt inte funka...Limmet brukar vara rätt mjukt...Kan kanske funka om man använder lamineringsepoxi uppblandat med microballonger, tveksamt även i det fallet...Jag skulle hoppa över epoxi helt o hållet. Jag tror att det som kan kanske funka är att "smörja" tändstiftshålet med teflonspray eller liknande. Sedan kanske ett luft trycksverktyg som man kan "snurra" hylsan med, men det gäller att vara föriktig så man inte gör bort sig...Att skruva loss ventilkåpan som någon skrev är en bra ide! | |
|
Har du fått ur hylsan? om inte, kolla om verkstan har en avdragare som expanderar för att få tag invändigt i hylsan för att kunna dra ut den. Länk 628csi |
|
| Det står ingenstans i trådskaparens inlägg att han fått loss något tändstift med den felaktiga hylsan. Tvärtom skriver han att det fortfarande satt kvar där nere. Verkar mer som att han försökte pressa ner den felaktiga hylsan vilket ledde till att den fastnade, | |
| 628csi´s förslag är nog modellen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.