|
|
|
|---|---|
|
Hej Har precis köpt mig en E39 523IA Med M-paket. Dock var stereon utbytt mot en Pioneer som jag inte gillade. Jag har MID stereon med inbyggt Telefon mm. Jag vill helt enkelt använda min Multiratt för Telefon, stereo samt BC. Återmonteringen gick bra med kablar och allt. Bara för att checka av alla kontakter så är det väl en stor platt en som går till baksidan på Kassetenheten? En antenn, samt en liten sladd som ser ut som en liten antenn (möjligen till telefonen av nåt slag)...ja ja...även en liten kontakt med 12 stift tror jag det var som går in i själva MID displayen på ena sidan. När jag var klar fungerar Multiratten (sänka höja volym, byta kanal etc. Även byta till tele) Men inget knappar fungerar på själva MID displayen, vilket gör att jag inte kan manuvrera någonting egentligen? Vad beror detta på någon? Är den trasig, Någon kontakt som jag inte hittar? Skall den avkodas (har ett kodkort längst bak i intruktionsboken till radion) Hur gör man detta isåfall.. Tacksam för svar /Ulf | |
|
Skall även säga att volymknappen fungerar på stereon, även att stänga av samt att sätta på den. Men alla övriga knappar på MID displayen är helt döda. |
|
|
Jag förstår inte detta problem. MID displayen fungerar. De förprogrammerade radiostationerna ligger kvar och jag kan byta dem med knapparna på ratten samt höja och sänka volymen. Knapparna på stereoenheten (kassettenheten) fungerar med treble bass fader osv. Har provat med att ta bort batteriet i 40 minuter och satt tillbaka det utan framgång. Men som sagt INGEN knapp på MID displayen fungerar utom höja/sänka volymen och stänga av/sätta på stereon med samma knapp. Detta är verkligen en gåta. Har sökt väldigt mycket på detta fenomen men endast hittat två inlägg här på autopower om detta. Dock så har ingen av trådarna givit något. Någon som känner igen detta problem. Hjälper det med att byta MID display enheten? Skall radion kodas efter att den har varit bortmonterad? Tacksam för svar!! |
|
|
Mitt problem löste sig. Det var en av de små röda kontakterna inne i MID displayen på krestkortet som hade lossnat. /U |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.