|
|
|
|---|---|
|
Jag har tittat efter en riktigt fin 6-cylindrig Z3. Röd, svart eller stålgrå och med svart inredning. Har också börjat fundera på Z4 av förra modellen. Hur är det med intresset och prisnivån för den modellen. Det hänger kanske på på designen. Kommer den eller är den "kall" ? | |
|
Hejsan trevliga tankar du har som har funderingar kring en Z3, egentligen skulle jag inte uttala mig om dina spörsmål, men frågan är så intressant så du kan väl ta med min värdering, ju mer synpunkter desto lättare att välja. Z3:an är nog fortfarande billigare att köpa än Z4:an den är iallafall nyare men det verkar som vi Zägare är i två läger Z3ellerZ4 och vissa tendenser har jag väl märkt här på forumet att alla är inte förtjusta Z4:ans form medan Z3 tycks falla fler i smaken. Om jag var i din sits köpte jag en billig enkel Z3 och körde några år, pengarna fick du säkert tillbaka då de billigare knappast sjunker mer och om du ändå är beredd att lägga mer pengar för en Z4, väntade några år under tiden som du äger Z3:an och köper den nya helt fantastiskt vackra nya Z4:an som i hopp om att den då har sjunkit så mycket i pris som du var beredd att ge för föregående modell av Z4, kanske ett långt inlägg och jag vet inte om det skulle passa dig men så skulle jag försöka att få till en Zaffär utan att förlora så mycket på vägen. Intressant att se vad andra ger dig för råd mvh Uffe/bildock |
|
|
Hej! Eftersom jag precis köpt en z4 och har haft en z3, så kanske jag kan bidra lite här. Enligt mig beror valet på hur du tänker använda bilen (om vi bortser från utseendet där alla ändå tycker olika) tänker du mest köra kortare sträckor på den iaf lite varmare delen på året känns z3'an som en utmärkt bil för pengarna. Men tänker du bruka bilen mer så tycker iaf jag att z4'an är det bästa alternativet då den känns större och stabilare och i uppcabbat läge fungerar som vilken bil som helst. Lycka till! |
|
|
Hur är stolarna i Z4an? I alla andra BMW-bilar är ju sportstolar närmaste ett krav men ytterst få Z4or verkar vara utrustade med det. Fanns det inte eller är de inge bättre? Mvh Johan |
|
|
Grelle: Sportstolar är ett absolut krav i Z4, imho! Z4-ägare med standardstolar får ursäkta (det gäller för övrigt Z3-ägare också...) men standardstolarna är rätt platta och trista och framförallt är de apfula. Sportstolarna kom som tillval 2004 om jag inte minns helt fel. /Masten |
|
|
När jag kollar lite på blocket efter nån schysst Z4 verkar alla ha precis som du säger platta och trista standardstolar. Känns som jag sett 1-3st Z4 med sportstolar, undantaget M-modeller. Minskar utbudet enormt om man har sportstolar som krav... Mvh Johan |
|
|
Efter en snabb scanning hittade jag en med sportstolar Länk Mvh Johan |
|
|
Stolarna i z4 är okej, inte mer. Eftersom de flesta z4 på blocket är 03'or så får man nog leta ganska rejält... Tycker överlag att z4'orna är dåligt utrustade till och med svårt att hitta med elstolar ! Vet dock inte varför. |
|
|
Tack för alla bra synpunkter. Den Z4 jag närmast har i åtanke är en 2,5 si. Med tygklädsel, vilket väl är minus åtminstone prismässigt. Skulle gärna ha en med hardtop. Nån som vet vad kostar ht-förberedelse i efterhand och en beg. hardtop ? |
|
| Sportstolar är standard i alla z4:or. De stolar ni pratar om är så kallade M-sportstolar, de är desto ovanligare. Kan tillägga att M-stolarna är underbara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.



