|
|
|
|---|---|
BMW... |
Jaha, Montoya sprängde motorn=( Sen klantade teamet lite i depån med slangen, sånt borde inte få hända ! Nä, Formel 1 har tappat lite av den riktiga racingen med det menar jag stallorder mm, det teamet som har mest pengar vinner. Så har det blivit och det är synd. Det borde vara som i Cart där alla (nästan)har samma chassi och motorer. Men men, så är det =/. //Låt föraren, inte bilen vinna// |
|
Här var man insatt i F1 hör jag.... (näää) |
|
BMW... |
Jag menar att det är synd med stallorder och försteförare. |
| Klart det hade kunnat vara 15 olika vinnare i f1 med några enkla handtag men fattar inte folk att man skapar spänning med hjälp av alla 100 gulflagg situationer? Har man flyt med depåstoppen så kan man vinna från sista startposition. Nej F1 är bra som det är maktbalansen skiftar alltid. | |
|
Det var inte teamet som klantade med bränslepåfyllningen den här gången heller, utan utrustningen som gick sönder, igen. Samma hände Arrows :( Det går inte att "spränga" dagens F1-motorer. Nånting gick fel där. |
|
|
Hej. Ang. BMW´s F1-motorer. Som en gammal F1-konsturktör sa en gång: "håller det, då är det för tungt" Ola |
|
| Chapman, men jag är inte säker på att det löd precis så där | |
|
Colin Chapman (den störste!) sa en gång följande (fritt ihågkommet och översatt): Om bilen håller längre än till mållinjen så är den för tung! Hans förare under denna tiden delade inte alltid hans åsikt då bilarna, i jakt på vikt, ibland var livsfarliga.. |
|
| På den tiden var nog alla bilar livsfarliga å andra sidan. | |
| Har letat runt lite, men kan inte hitta citatet.. :/ | |
|
Jahapp, där ser man... har hittat några andra citat. Dock inte den ni nämnde... -------------- "A driver's life has two parts. One is how he behaves in his car, the other is how he behaves out of it." -Colin Chapman -------------- "Of course I do get a sense of relief when I win. But it doesn't last very long, only about a day. Then I start thinking and worrying about the next one." -Colin Chapman -------------- "For me, Jimmy will always be the best. In time someone else will come along, and everyone'll hail him as the greatest. But not me. " -Colin Chapman -------------- |
|
|
Jo Chapman var det, läste det i nån tidning jag tror det var ams. Citatet är dock plockat ur minnet. Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.