AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.034

Vinterkörning med M-pkt

Ma
16
Mattssi
320d Touring M-sport -09
Visst måste det väl vara stor risk att skrapa upp fronten med M-sportpaketet monterat? Tycker den ser så jäkla låg ut i fronten. När jag hade en 93 SS Aero så skrapade läppen i ibland när man körde in på gården på vintern.

Hur mycket kan det kosta att skaffa en annan standardfront och montera den över vintrarna? Är det krångligt, nån som vet?

/Mattias
Jag kan inte se några problem med vinterkörning om man har M-sportpaket. Gör det varje vinter med en 1-serie utrustad med M-sportpaket och den är inte skrapad eller någonting och då kan jag även tillägga att den bilen har körts på oplogade vägar.

Kan inte tänka mig att 3-serien skulle vara så mycket lägre framtill.
Ma
16
Mattssi
320d Touring M-sport -09
OK, så bra då. Jag har bara en lite besvärlig grusväg fram till huset som blir spårig med en snövall i mitten av vägen. Sen lutar garageuppfarten lite uppåt så kan tänka mig att det kan bli lite problem men jag får väl helt enkelt plocka fram spaden :)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Bor på landet och kör ofta på vägar som är mycket ojämna och inte plogade ordentligt. Jag har aldrig skrapat fronten på mina 3serie bilar och samtliga har haft M-paket.

Du får lägga på lite grus där marken har sjunkit ner helt enkelt =)

Kostnaden för en lackad standardfront skulle jag uppskatta till fel sida om 10.000kr strecket... bara min gissning.
BMW:n har ju kortare överhäng än Saaben, så den lutande garageuppfarten blir mindre problem för BMW:n.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.