|
|
|
|---|---|
|
Visst måste det väl vara stor risk att skrapa upp fronten med M-sportpaketet monterat? Tycker den ser så jäkla låg ut i fronten. När jag hade en 93 SS Aero så skrapade läppen i ibland när man körde in på gården på vintern. Hur mycket kan det kosta att skaffa en annan standardfront och montera den över vintrarna? Är det krångligt, nån som vet? /Mattias | |
|
Jag kan inte se några problem med vinterkörning om man har M-sportpaket. Gör det varje vinter med en 1-serie utrustad med M-sportpaket och den är inte skrapad eller någonting och då kan jag även tillägga att den bilen har körts på oplogade vägar. Kan inte tänka mig att 3-serien skulle vara så mycket lägre framtill. |
|
| OK, så bra då. Jag har bara en lite besvärlig grusväg fram till huset som blir spårig med en snövall i mitten av vägen. Sen lutar garageuppfarten lite uppåt så kan tänka mig att det kan bli lite problem men jag får väl helt enkelt plocka fram spaden :) | |
|
Bor på landet och kör ofta på vägar som är mycket ojämna och inte plogade ordentligt. Jag har aldrig skrapat fronten på mina 3serie bilar och samtliga har haft M-paket. Du får lägga på lite grus där marken har sjunkit ner helt enkelt =) Kostnaden för en lackad standardfront skulle jag uppskatta till fel sida om 10.000kr strecket... bara min gissning. |
|
| BMW:n har ju kortare överhäng än Saaben, så den lutande garageuppfarten blir mindre problem för BMW:n. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.