|
|
|
|---|---|
|
Det är ruskiga fakta, men höst och vinter börjar faktiskt tyvärr närma sig. Och i år tänker jag inte chansa med sommardäck. Någon som har nått tips på vart man ska införskaffa prisvärda vinterdäck plus fälg? Vilka däck är bra? Ska man satsa på originalfälgar eller är det bara onödigt? Jag tänker i alla fall inte lägga ut några tiotusen på vinterhjul snarare helst max fem, sex kanske sju tusen. | |
| Tjena! Jag ska nog inte vinterbruka min i år, så eventuellt har jag 18-tums m-pakethjul med nästan oanvända odubbade vinterpuckar. PM'a eller maila lusen snabel-a gottegris punkt nu om du vill snacka vidare :) | |
| 18 tum låter dyrt, men ok pingar iväg ett pm snart. | |
| Continental, Nokian, Gislaved brukar vara "säkra chansningar" Kolla DOT-stämpeln om du letar begagnat. Själv brukar jag bara köpa sommardäck begagnat när man tröttnat på alla gamla ostar som folk plockar fram ur vedbon när man kommer och tittar ;). | |
|
Jag har hittat 16 tums vinterdäck på alufälg hos schmiedmann. Men jag tycker det låter billigt med Michelin på originalfälgar. Vad är haken? Länk |
|
| 10 108 är priset enl. prislistan. | |
| Beror på vilka Michelin det handlar om | |
| "Michelin Alpin PA2 H.-marked up to 210KMH" står det i beskrivningen. | |
|
beställde dessa fälgar i dag.Länk tror det kan bli riktigt snyggt //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.