AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
840

Vad tror ni om denna 740i -99 ?

Visa användare
9
JKartinen
BMW 740i -99 (E38)
Länk

"Hej, det finns dokument från bilens tid i tyskland samt bilens första år i italien. Europabil lämnar ju garantier osv
på att allt är i sin ordning, de papperen har jag också. Jag har givetvis haft mina funderingar jag med men
det som har lugnat mig har varit utlåtanden från både en BMW verkstad där jag alltid har servat mina bmw bilar samt
en rostskyddsfirma ( Procar). De ser inga som helst tecken på att bilen skulle ha rullat många fler mil än vad som anges

.
8 700 mil stod mätaren på när jag köpte bilen och jag har haft den vinteravställd samt att vi har en bil till i familjen
som också brukas så 740 n får ibland vila lite.....

Känner du ändå att ett M-test skulle kännas tryggt får du självklart ordna med detta."

JKartinen
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Fler än du som varit intresserad av denna :)
Den har ju rullat 1999-09-29 till 2007-12-01 i EU innan den kom till Sverige via Europabil.dvs rullat 1000 mil per år vilket är extremt lite för en fullriggad BMW.
Jag är skeptisk likaså den intressent från Göteborg som jag diskuterade bilen med i början på veckan. Men det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln, dock är bilderna så dålig kvalitet på så de är omöjligt att bilda sig en uppfattning om skicket på bilen. Dessutom ger tiden i Italien ännu sämre respons, det kan hända mycket med mätarställning där, Det har rullat av BMW från transportbil här i Örebro som köpts direkt av BMW i Italien där det diffade 7000 mil på mätarställning av vad som fanns i felkodsbanken för när fel uppstog och vid vilket miltal. Dessutom så finns det en bekant som importerade en 740 i Tyskland som hade spenderat några år i Italien, den visades sig var skruvad tyvärr.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tittade på den grå 740-99 i Gbg i måndags, var rostfri och kändes fräsch och välskött, inga defekter. Provkörde inte men föreföll lika frisk även maskinellt.
Import på beställning av Europabil i Gbg, extremt låg mätarställning, tog aldrig del av dokumentationen, men ratten var sliten på ett sätt som den inte borde vara på en 10.000-milare. Jag lägger ingen mer värdering i det, men en grundlig kontroll av historiken i utlandet är ju alltid ett måste, och känns kanske ännu mer aktuellt i detta fallet

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.