AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.786

M-sport chassie utan M-pkt?

Roffa1
Undrar över följande: När man beställer en ny E90 325i-2009 Utan M-pkt, hur kan den då ha M-sportchassie? Vad exakt menas med M-sportchassie i detta fallet.
Har den kanske samma stötdämpare o fjädrar inkl krängningshämnare som den med M-sport pkt ? Verkar kryptiskt;-)
Har frågat detta vid olika tillfällen. Svaret jag har fått av BMW handlare är att M-sportchassie ingår i Dynamicpaketet. Om detta innebär exakt samma chassie som bilar med M-sportpaketet verkar däremot oklart, en del säger att det är identiskt medan andra har sagt bilar med M-sportpaketet har aningen större sänkning med lite styvare fjädring.
Kanske någon annan som kan klargöra?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
M-sportpaketet innehåller bara utrustning, där M-sport chassiet är en del.

Dynamic-paketet innehåller utrustning, där M-sport chassiet är en del.

M-sportchassi kan även köpas som enskild utrustning.

Om man tänker sportchassi när man läser M-sport chassi så ter sig allt väldigt logiskt.

Man har nog bara dömpt det så för att vissa ska luras att tro det är M3-chassi och vissa andra ska lockas av att man lägger in ett M för de vet att M3 och M5 är fräcka bilar...

Mvh Johan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grelle har helt rätt. Det är en enorm skillnad på M3-chassi och M-sport chassi.
Roffa1:
Köper jag till M aerodynamik paket är 325:an uppgraderad med ett komplett M-sport paket.

//Stefan
Roffa1
StefanL: Sälj bilen till mig som den är istället, bjuder 295tsk. (kontant) kanske kan pressa fram något ytterligare;-)
I vissa fall som E39 är det M Sportchassi på bilar utan M-pkt medan med har dom M Sportchassi II.

Är det samma utrustningskod på E90 med M Sportchassi oavsett med/utan M-pkt?

M Sportchassi har funnits länge, 1988 fanns M Technic Sportfahrwerk till E30.

Mvh Stephan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Stephan735i, det jag skrev ovan var endast med hänsyn till E90 och facelift.

Där heter det 704 M Sportfjädring i både M-sport och Dynamic

Mvh Johan
Då är det samma.

Mvh Stephan
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
StefanL: Nja.. bara för att du har ett sportchassi och köper till M-aerodynamikpaket får du inte ett komplett M-paket för det. Visuellt utvändigt men inte invändigt. Svart innertak ser iaf jag på dina bilder att du saknar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.