|
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Undrar över följande: När man beställer en ny E90 325i-2009 Utan M-pkt, hur kan den då ha M-sportchassie? Vad exakt menas med M-sportchassie i detta fallet. Har den kanske samma stötdämpare o fjädrar inkl krängningshämnare som den med M-sport pkt ? Verkar kryptiskt;-) |
|
Har frågat detta vid olika tillfällen. Svaret jag har fått av BMW handlare är att M-sportchassie ingår i Dynamicpaketet. Om detta innebär exakt samma chassie som bilar med M-sportpaketet verkar däremot oklart, en del säger att det är identiskt medan andra har sagt bilar med M-sportpaketet har aningen större sänkning med lite styvare fjädring. Kanske någon annan som kan klargöra? |
|
|
M-sportpaketet innehåller bara utrustning, där M-sport chassiet är en del. Dynamic-paketet innehåller utrustning, där M-sport chassiet är en del. M-sportchassi kan även köpas som enskild utrustning. Om man tänker sportchassi när man läser M-sport chassi så ter sig allt väldigt logiskt. Man har nog bara dömpt det så för att vissa ska luras att tro det är M3-chassi och vissa andra ska lockas av att man lägger in ett M för de vet att M3 och M5 är fräcka bilar... Mvh Johan |
|
|
Grelle har helt rätt. Det är en enorm skillnad på M3-chassi och M-sport chassi. Roffa1: Köper jag till M aerodynamik paket är 325:an uppgraderad med ett komplett M-sport paket. //Stefan |
|
Roffa1 |
StefanL: Sälj bilen till mig som den är istället, bjuder 295tsk. (kontant) kanske kan pressa fram något ytterligare;-) |
|
I vissa fall som E39 är det M Sportchassi på bilar utan M-pkt medan med har dom M Sportchassi II. Är det samma utrustningskod på E90 med M Sportchassi oavsett med/utan M-pkt? M Sportchassi har funnits länge, 1988 fanns M Technic Sportfahrwerk till E30. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i, det jag skrev ovan var endast med hänsyn till E90 och facelift. Där heter det 704 M Sportfjädring i både M-sport och Dynamic Mvh Johan |
|
|
Då är det samma. Mvh Stephan |
|
| StefanL: Nja.. bara för att du har ett sportchassi och köper till M-aerodynamikpaket får du inte ett komplett M-paket för det. Visuellt utvändigt men inte invändigt. Svart innertak ser iaf jag på dina bilder att du saknar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.