|
|
|
|---|---|
|
Kan man göra ett test av hastighetsmätare/tank/varv på min modell? Har problem med tank mätare som strejkar, men armaturen i tanken fungerar så tänkte om det går att göra ett mätar test som ja hört talas om? | |
|
vet iaf att på e34an så håller du inne "check" knappen på instrumentpanelen och sen drar du på tändningen. Då ska alla mätare snurra och alla lampor tändas. Vet dock inte om de är samma på e39an |
|
|
tyvärr, det fungerade inte |
|
| Tryck in den högra knappen på instrumentet och vrid på tändningen och håll knappen inne tills det står test-nr01 tryck då en gång till på den högra så det står test-nr 02. Tryck då på den vänstra knappen så ska testet starta. | |
|
det stämde, även tank mätare rörde på sig, så den fungerar också. Vad är då felet? kabel brott på vägen fram? |
|
| Har du kollat båda tankgivarna? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man kan testa hela instumentet, ser ut så här dock med ett diagnosprogram. Länk Man kan Ohmmäta bägge givaren urkopplade var för sig under baksätet. jag har för mig att det ska vara 50-70Ohm vid tom tank och 415-450Ohm vid full tank Även ett diagnosprogram kan se om de aviker från det normla eller är nåt fel. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Japp, bytte båda givarna och fick reda på att man kunde ohm mäta efter detta, så mätte efter det och det visade sig att det inte var något fel på dom jag bytte ut heller. Så nu återstår väl bara kabel brott? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja eller dåligt jordning är väl närmast till hands. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.