|
|
|
|---|---|
|
Hur bra är dessa bilar? ML verkar vara ganska hyfsat prissatt jämfört med X5, för 150' kan man få ML -03 med diesel V8 och ganska låga mil Länk Vågar man köpa en sådan? Känner mig lockad av en SUV med bastant oljebrännare under huven :) ______ Foto Länk | |
|
Bilen fick ju närmast fantastisk kritik när den kom, dock lär den ju ha en vägskatt på 10.000kr+. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Blir rätt kul i kombination med denna :) Länk |
|
|
Det där verkar ju vara en ganska intelligent box som inte bara fläskar på massa extra bränsle så bilen svartryker :). Då jag aldrig anväder baksätet så kan man alltid LB-regga, så kommer man kanske undan med halva skatten. Dessutom slipper man ju numera gallret enligt nya EU-anpassade regler :). Det som oroar mig är väl kvaliteten på bilen, samt att om köper man en X5 kan man få otroligt bra support på Autopower. Med mercan känns det som man kommer bli hänvisad till en oförstående MB-verkstad som är van att kunderna bara betalar och ser glada ut ändå. ______ Foto Länk |
|
|
ML av senare årsmodeller har väldigt få fel och får höga begagnatbetyg av svenska motortidningar. jag har själv varit intresserad av en sån men skatten skrämde bort mig och sen tycker jag dom känns omoderna innuti. Ang. diesel-box så avråder jag. Enligt en vän i bilbranchen är det ganska vanligt med ML 400 cdi:s med trasiga automater pga just boxtrimmning. Det blir ju en himla massa vrid + 4-hjuldrift + hög vikt |
|
| En mycket, mycket trevlig motor, men förra ML är amerikanskt skräp. | |
|
Läste en gammal 4-wheeler tidning där de testade ML mot XC90, X5 där fick den beröm för terrängegenskaperna som var mkt bättre än konkurenterna. |
|
Verdi |
Vem fan kör i terrängen då? |
|
Jag har bara kört nya ML men den är en strålande bil. Låg ljudnivå, goda utrymmen, fina köregenskaper. Klart bättre än X5 som har komfort som en plåtbit. -------------------------------- //Lövet |
|
|
"Vem fan kör i terrängen då?" Riktiga män med hår på bröstet... :) |
|
Verdi |
Riktiga män med hår på bröstet kör inte stadsjeepar öht. :-) Köp en gammal 4-hjulsdriven jordbrukstraktor istället om du ska ut i skogen eller dyl. Överlägsen alla jeepar. Kanske inte går så fort men du kan köra över stock och sten bokstavligt talat. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.