AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
658

Tips och förslag inför vintervilan av min 5a.

Hej BMW vänner :)
Har tänkt att min 525a Touring -02 (E39) skall slippa salteländet i vinter ock har därför skaffat en ersättare som inte får det lika skönt ;)
Nu till frågan..vad skall man tänka på när bilen blir ståendes i 8-9 månader?
Alla tips som kan förhindra ev störningar av pärlan när våren nalkas ock den skall väckas till liv igen mottages tacksamt av de som har erfarenhet av att ställa av bilar över vintern.
Bilen står i varmgarage över vintern ock i det hus jag bor i så jag har god översyn av den så att säga dagligen.
Har en C-Tec laddare inkopplad redan på underhållsladdning,men kan den vara inkopplad hela tiden?
Tänker även palla upp bilen med däcken demonterade då jag skall renovera bromsarna över vintern oxå.
Men skall jag palla upp den så att den står på fjädrarna eller skall den pallas upp på domkraftsfästena?
Jag har nivåreglering på den så jag undrar hur bra det är för bälgarna att hänga fritt över vintern?
Som sagt,alla tips emottages tacksamt från Er som kan ock vet något om detta..
ni
91
nikk_e46
735iA -91
Prova med att söka runt lite till och börja med ;)

/mvh Nikke
Tackar nikk_e49 ;)
Latheten slog till i mej verkar det som ;)
Ännu en onödigt tråd i forumet ( denna gång av mej själv ) !!
Läste en massa nyttigheter inför vinterförvaringen,men saknar ändock specifik info angående mina nivåbälgar?
Men det borde vara bäst att palla upp bilen på axlarna så att säga så fjädringen är som den brukar vara när bilen brukas.
Läste en del kul detaljer så som enris som motverkar råttor samt torrbollar i kupén alternativt en 60w glödlampa !?
Tipsen är många ock goda på detta forumet.
Tur man är BMW ägare trots allt ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.