AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.319

kopphållare till e46

Tjena! är nybliven ägare till en e46a, är mkt nöjd med bilen men saknar en sån trivial detalj som en kopphållare! finns det som utrustning och går det att eftermontera i så fall?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Samma här...saknar mugghållaren. Där den normalt sitter har jag en telefonjävel...*asg*
Men köpte faktiskt en sån man hänge/hopfällbar på Biltema...Schhh...säg inget,,,den är skitful i en BMW

Frasse
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjena,

Yes, det finns och går att eftermontera. Gjorde det själv på vår E46. Vi hade ett förvaringsfack i mitten och jag köpte istället mugghållare på BMW som går att sätta dit istället. Gjort på en minut, allt är "snäppbart". Delarna (mugghållare plus myntfack som du måste ha för att det ska bli lika stort som förvaringsfacket) gick på dryga femhundringen om jag minns rätt. I alla fall i de krokarna.

Mvh
Wiberg
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Hittade på realoem: Länk

Del 5 + 6 är det du måste köpa. Men de hade stenkoll på detta hos BMW.

Mvh
Wiberg
ni
91
nikk_e46
735iA -91
Synd då att telefonen sitter där ivägen :S

/mvh Nikke
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Bytte till det som Wiberg länkade till och bytte mitt förvaringsfack till mugg/flaskhållare + myntfack. Mycket mer funktionellt och det tog kanske 5 minuter att göra själv utan verktyg.

Enda lilla nackdelen är att myntfacket är gjort för Euro.. Så det har man inte mycket lycka av. Tior passade iallafall i ett fack.

TIPS! Bästa vattenflaskan för hållaren är helt solklart Imsdal - Norskt fjällvatten. Sitter kvar i hållaren även på bankörning och rymmer ~7dl.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Gjort samma manöver på min, enda nackdelen dock är det faktum att med flaskor i hållarna så kan du inte ha armstödet helt nedfällt (i-landsproblem, big time! )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.