|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har nyss införskaffat mig min drömbil, har suktat efter en e32 i sju år men har aldrig vågat köpa någon. Nu såhär i efterhand så förstår jag inte varför jag aldrig har köpt någon tidigare.. Har aldrig kört en e32 förutom den jag köpte och jag är helsåld som många andra på detta forum! Har varit och smygit här lika länge som jag suktat så lite påläst har man ju blivit. Men som sagt denna kärra har ju ett par år på nacken också och några dagar efter köp märkte jag att kupevärmen strular lite, har läst att oftas har man full/ingen värme, värmen kommer bara ur vissa kanaler osv... men jag har det lite annorlunda, jag har högvärme hela tiden på uttaget som blåser mot framrutan, kan styra luften vart jag vill men det läcker igenom lite värme hela tiden. I övriga uttag kommer sval luft och jag kan höja och sänka temperaturen på luften utanproblem.. Men trycker jag på ac knappen (ac urfunktion) så blåser det varmluft i alla uttag oavsett vad jag ställer temperaturen på panelen. Har stora kliman vad jag förstått det, kan endas välja auto, golv och överallt på knapparna som väljer vart luften åker. Det kanske rent utav är värmeventilerna som strular men tycker symtomen inte riktigt stämmer, har ni några förslag vad det kan vara innan jag börjar riva och slita i bilen? | |
|
Har kollat lite på värmespjället nu och kontakten satt bara lite lätt på plats med tydligen nog för att få nog med kontakt kunna öppna stänga? Tryckte dit den och vips så började allt fungera, dock klickade den till när jag stoppade dit den utan att tändningen var på. Men slår jag av på tändningen nu så klickar den när jag slår på. Sen upplever jag att spjällen öppnar stänger som de ska, läkte ur defroster uttaget tidigare hela tiden men den stänger helt nu. Håller tummarna för att den inte börjar dra tjuvström nu eller något... |
|
|
Hej! Har liknande symptom som du och ska börja felsöka! Var sitter värmespjället som du nämner? Bruse |
|
|
Glömde säga att jag har precis bytt bil...frågan gäller en 735ia -89! Bruse |
|
| På min sitter de närmast torpedväggen på förarsidan under ett plastlock! Du borde inte missa de, det går massa slangar dit | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.