|
|
|
|---|---|
|
har planer på att köpa 320 frän 03-05...är det något speciellt som brukar vara fel på den modellen? blir en touring verkar de som... | |
|
Jag tror inte det är några större fel på dom, sen tillkommer den klassiska bmwrosten. Bilar från 04 har 12 års rostskyddsgaranti så satsa på en sån om plånboken tillåter. Detta gäller svsålda bilar vet inte om det gäller importer........ Kolla bussningarna så dom håller måttet. Lycka till "BMW när du älskar att betala" |
|
|
Rostskyddet gäller även på importerade bilar funka på min iaf Ha de T |
|
|
Hade inga problem med min 320. Har hört att de ibland har lite oljeförbrukning så det kan vara bra att kolla oljestickan regelbundet. |
|
| Inget fartvidunder men ändå en rätt pigg bil som står sig väl mot standardbilar. Önskas mer kraft får du gå upp på 330 då 325'an får varvas innan den leverar, vilket man vanligtvis inte gör i en familjebil. | |
| Nu ser jag att jag tog för givet att det är en familjebil du söker men jag har kanske rätt? | |
|
Igensatt vevhusvent. klena bakaxelinfästningar och rost är väl de stora. Varav infästningarna har förlängd garantitid som enligt rykten och rosskyddsgarantin är lång fr.o.m -04 som sagt. Däremot vet jag inte hur lätt det är att få igenom en rostskada, en jag hade på tröskeln godkändes inte. Yttre påverkan bla bla bla. Personligen kommer jag aldrig titta på en e46 med samma glädje igen. Hade en 320 -04 som är mitt livs sämsta köp. drog 0,4l olja/100 mil (gränsvärde för bmw är 0,5), hade problem med vevhusvent. Drog som bäst 0,78 på landsväg vilket var mer än min tidigare e39 som jag körde på 0,67 som bäst. Vibration vid inbromsning. Ibland ganska kraftiga vibrationer vid mjuk start som kanske även hängde ihop med att den inte kunde hålla varvtalet om man försökte hålla 1000rpm. Den pendlade då mellan 1300 och 500 med en avtagande amplitud tills den stabiliserat sig. Jaa, det var nog mer. 6 månaders ägande och jag tror att det blev 7 verkstadsbesök... Inte meningen att ta över tråden och göra till allmän klagomur, men några av dessa fel är lätta att märka vid en provkörning, bara man känner till dem. |
|
| Angående klena bakaxelinfästningar så var det åtgärdat fr.o.m 2001 års modell. Däremot är det ofta fel på tändspolar och kamaxelgivare (med fel som SweNilsson beskrev tidigare angående vandrande varvtal). Söker man en absolut felfri bil är väl Japansk att föredra. Men på frågan om BMW 320 mellan '03-'05 är en bra bil så kan man bara säga Ja. | |
|
Supernöjd med min men köp som sagt en med rostskyddsgaranti kvar. Jag fick alla lösa paneler utbytta på garantin i våras. Sen drar den olja, men det är inget större problem, bara man är medveten om det och kollar oljan lite oftare. |
|
Peter.71 |
Jag har haft min 325iA Touring 2003 i ca 1 månad nu och kan bara säga att jag är mycket nöjd. Det jag har haft på min bil är hål i gummibälgen (det visslade i motorutrymmet men det var ingen stor kostnad ca 350 kr. Sedan hade min rostskyddsgaranti gått ut för 3 månader sedan men fick ändå igenom ett dörr byte :) Slutsatsen är att bra bemötande från Bmw verkstad och en suverän bil att äga samt köra. Ska man börja leta fel på bilar så har nog varenda bilmärke sina fel. P.N |
|
satsa på en 325 istället och få lite mer drag men inte mycket högre förbrukning, jag kan tipsa om min som är till salu ... |
|
|
Har haft min mil i 2,5och har inte haft några större problem. Har haft lite strul med ena xenonljuset, men det ordnade upp sig efter byte av styrmodul. Fått huven utbytt på garantin p.g.a. rostangrepp och jag bytte länkarmar/bussningar mm vid ca 12000 mil. För övrigt har jag bara servat och min bil drar ingen olja. Jag är jättenöjd med min 320 (som är min första BMW) och kommer behålla den ett bra tag till. Kolla gärna på en 325:a, den är lite vassare. Slå en signal till försäkringsbolaget också och se vad de säger. För mig var en 325:a betydligt dyrare än en 320. Den drar lite soppa, men så är det ju en sexa under huven. Vill du åka billigt, köp en 318. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.