|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Måste få skriva av mig detta ämne.. För inte så länge sen fanns det en E91 -09 på KVD's bilauktion. Precis denna bilen finns nu till försäljning hos en auktoriserad BMW-handlare i vårat avlånga land. Jaha, är det konstigt eller inte ? Jag vet inte, men det bör få kommenteras då de flesta av oss här på forumet "bara" tittar på bilar som har full historik, okrockade, kramade inte hårt körda, helst med skyddsklädseln på och inga dörruppslag. Detta till ett riktigt lågt pris. För att inte starta upp importdiskussionerna där svenska handlare har inbyggt förakt till bilar från andra länder.. Och nu kan vi oxå köpa bilar från auktioner hos den svenska bmwhandlaren, är det inte ironiskt, eller nåt... | |
| jovars | |
|
Har inget problem med att köpa en bil från BMW som kommer från en auktion. Bilarna på KVD har ofta en mycket utförlig lista på fel som bör åtgärdas. Det kan lätt hända att en anställ med en tjänstebil har fått sparken, och leasingbolaget måste likvidera bilen snabbt. Jag vet att Audi & BMW här i DK har ett stort behov för beg bilar, då dessa säljer mycket bättre än nya för tillfället i DK. Att BMW köper en bil hos KVD, fixar dörruppslagen och lackerar om en front och sedan säljer en BMW E91 med garanti ser jag inget fel på. Har jobbat många år inom ett större tysk bilföretag (:-)) och har sett så många 1-2 åriga bilar med 3-5000 mil som sett förjävliga ut, som efter fyra nya fälgar, omlack av diverse delar och stor rekond invändigt säljs som en fd företagsbil i bra skick. |
|
| PappaPatrik, reagerade också att den 335an hamnade hos en aukt handlare. Var själv intresserad av den bilen men det visade att den saknade servicebok osv... | |
| Finns ju inga bilar att få få tag i pga dålig försäljning av nya = Större handlare vill inte ha tomt i hallen, Normalt köper man väl inte via KVD men dom är duktiga..Plockar större företags bilar och får hyfsat betalt.. | |
|
precis, minns jag rätt står det "komplett servicebok" i annonsen nu. nu hade bilen inte hunnit göra ngn service ännu, men ändå.. visst, bilarna i hallen kan ha vilken historik som helst, såklart. Men att själva sitta och buda på nätet och hämta bilen, köra hem den och sälja den för lite till tycker jag känns lite sådär om man är märkeshandlare. jaja |
|
| Vad är problemet egentligen? Bilhandlare lever på bilaffärer, även "märkeshandlare"... | |
|
Märkeshandlarna har ont om begagnade bilar för tillfället samtidigt som det finns gott om kunder som vill köpa begagnat så då hittar man väl nya vägar för sin verksamhet. ___ //Ulf |
|
| "Plockar större företags bilar och får hyfsat betalt.. " Citat mig själv..KVD är ju en stor aktör på marknaden..+ väldigt aktiva på att ragga nya kunder som har stor vagnpark som skall omsättas.. Bra för 6:e AP fonden=Staten som är huvudägare..Mindre bra för småföretagare i bilbranschen som riskerar att slås ut = Nollsummespel.. IP: ...[17.5.33] | |
Verdi |
Jag förstår inte problemet. Är KVD-bilar alltid i dåligt skick eller vadå? |
|
Nej, de är inte sämre än några andra bilar som byts in. Däremot är de orekondade vilket gör att när man läser vilka fel som finns kan tro att de är mer slitna än övriga bilar. För övrigt säljer BMW hyrbilar också, ska de svartlistas de med? -------------------------------- //Lövet |
|
Terry N |
Har sett att det förekommer sista tiden. Aktoriserade handlare köper upp bilar tom. fr privatpersoner. skulle precis ringa på en a4 09 i kalix i augusti, vit, ute för 238' den stod/står nu i järva krog för 269'. En 9-3 aero biopower 09 i gbg 235' privat, 2 dagar senare saab i gbg 259'. Det är ont om nyare begbilar, handlarna tar dem i från oss privatpersoner... Det gäller att agera fort om man ska vara med... |
|
När jag letar bil så sållar jag bort KVD bilar direkt! Gillar inte deras sätt riktigt. Och dom bilarna är oftast inte skötta m.m Jag menar hur ofta bryr sig folk om tjänstebilar eller hyrbilar m.m Sen så e det ju ingen hit o köpa bil man inte kan kolla eller provköra eller något sånt. Eller??? |
|
Verdi |
Jag skulle nog aldrig köpa på KVD heller. Dock skulle iaf jag lita på att folk som har haft bilen som tjänstebil kört som folk och inte behandlat det som en leksak. Kanske jag som är naiv men jag skulle aldrig få för mig att köra annorlunda med en hyrbil än med min egen. Förstår dock att många är annorlunda. 56% av svenska folket pissar tydligen i simbassänger också. Finns mycket slödder i vårt land. |
|
Cralle: Det är rent struntprat du kommer med. Det är precis samma typer av tjänstebilar som BMW säljer, den enda skillnaden är att de är orekondade vilket de inte är på BMW. 70% av alla BMWs som säljs är tjänsebilar, ska du sålla bort alla de så har du inte mycket att leta på begagnat. KVD säljer för övrigt inte särskilt mycket hyrbilar, det gör däremot BMW Solna exempelvis som säljer iväg alla Mabis gamla bilar i Sthlm. -------------------------------- //Lövet |
|
Verdi |
Den bil jag köpte i somras från BMW Solna var mycket riktigt en gammal Mabi-bil. Den hade fungerat som lånebil på verkstaden. Jag frågade säljaren och han sa att 80% av alla begagnade de säljer är liknande bilar som ägts av Mabi. Det finns inte tillräckligt många privatköpare som säljer inom ett år så... |
|
Det är inte jag som påstår att de är usla, det var Craile som gjorde det. Bilar tål att användas. Man ska dock vara medveten om att det där med att den bara gått som lånebil antagligen är en sanning med modifikation. Alla Mabi Solnas bilar går nämligen som lånebilar - en del av tiden. Resten fungerar de som vanliga hyrbilar, de har inga separata lånebilar. -------------------------------- //Lövet |
|
| Har den här under bevakning Länk Tycker dock den har på tok för mycket skavanker,men men, man får väl se hur priset utvecklar sig... | |
|
Väsentliga anm/fel: Det har rökts i bilen, brännhål finns. Punktering på två däck, reservhjul på höger fram. Övriga anm/noteringar: Något fler repor, skrap, stenskott och inbuktningar än normalt. Skrapade fälgar. Maskintvättad bil. Höger sidospegelkåpa spräckt. Kondens skärmblinkers. Invändigt märken, skav, fläckar och repor. Det mesta känns som småsaker, men att det har rökts i bilen är svårt att få ordning på. Brännhål är inte heller så kul, frågan är bara hur stora dessa är. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Fattar inte att det är brännhål ?? Vem har ägt bilen ock till vad undrar man? Med de beskrivningar som ges under skick så lider man med bilen som den fått leva tidigare. Anmärkningsvärt då det är en topp modell från BMW ock inte skötts bättre av tidigare ägare? Annars tycker jag KVD är duktiga på att syna alla felen med bilarna,då vet man vad som väntar ock inte som hos bilhandlaren då saker uppdagas efter gjord affär ! Att sen bilhandlare köper bilar av KVD för vidareförsäljning inte på något sätt är värre än de inbytesaffärer de gör i vanliga fall? Boven i så fall är Bilhandlarna om dom fusklagar bilarna för högsta vinst vid vidarförsäljningen. |
|
|
Bättre o köpa sina bilar nya. Min kommer om 1-2 veckor :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.