|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk. Har en liten fråga här. En polare till mig hjälpte mig och polera bilen för ett tag sen. När poleringen var klar såg jag att han inte maskerat runt dörrhandtag och lister och allt möjligt. Resultatet blev vax rester på dörhandtag och lister och under lister runtom bilen. Då han var snäll och hjälpte mig hade jag ingen lust och börja gnälla och klaga. Undrar hur jag ska få bort det har tvättat bilen efter med vanligt bilschampo med vad vax men det vill inte försvinna. Ska man gå på avfettning för att få bort det eller? Någon kanske har varit om det här och vet hur man ska få bort det.. Mvh Blixt | |
| Finns nog många sätt. Testa att gnugga med en blöt supertrasa eller mjuk borste på listerna samt en blöt tandborste runt handtag och lister. Gnugga på ett tag. Behandla sedan med ett bra medel för plast och gummi. | |
| Microfiberduk har fungerat för mig. | |
| Lahega har ett medel som heter Dewax som är till för att lösa nämda problem, fungerar mycket bra! | |
|
oki tack för hjälpen alla. Vart kan man köpa Dewax nånstans? |
|
| De brukar ha en stor del av Lahegas sortiment på autoexperten, finns också att beställa på flertalet rekondsidor på nätet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.