AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.992

Någon som köpt tillbaka sin gamla bil

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Är det någon här som köpt tillbaka sin gamla bil. I sådant fall vad var det för bil och varför.
Blev själv lite nostalgisk och funderar starkt på att köpa tillbaka min gamla 335d touringen som nu är ute igen.

Frågan är vad man ska ge för bilen.

//Stefan
Verdi
Hade du inte både en 335i och en M3:a på ingång?

Du är ju en bilbytar-junkie. :)

Gå med i en sån där lyxbilsklubb a 100 papp per år istället. Då får du köra värre grejer med mer variation. Borde passa dig jäkligt bra.

Verdi
Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Verdi:
Jag skulle gärna gå med i en klubb som du nämner. Jag har inte samma ekonomi som mina polare som köper nya Porsche Gt3 or och Ferrari men jag får i alla fall någon gång provköra och det är inte bra för man får bara ett sjukt begär. M3 an är på g samt 335an kommer inom kort.
Tack för upplysningen Verdi. Kan vara något får en bilfanatiker som mig.

//Stefan
Jag har gjort det två gånger båda 540i E34, den ena en 96:as Oxfordgrön 6vxl (#794 av 797) köpt feb-05 såld okt-06 åter okt-07 som senare såldes på återexport till Tyskland, den andra har jag kvar (540iAM Individual-95) mar-06 till maj-06 och nu sedan aug-07.

335dT är ju en nästan ny modell det är lite förvånande, varför sålde du? Behåller du 325:an i så fall?

Mvh Stephan
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Det är inget fel med att köpa tillbaka den. Ibland inser man hur bra ens bil är när man inte har den längre.

Jag saknar än idag min 2007a 130i - fullutrustad kurvkramande go-cart!

Jag tycker, Go for it! Sedan släpper du inte taget om den mer!

ps. Sä jäkla snyggt färgval btw.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Stephan735i:
Jag var på g att köpa en beggad M3 som Autopartner hade och ville inte stå med för många bilar, men när några killar körde av vägen med blen försvann lusten att köpa en kvaddad M3:a var det redan för sent. Jag hade redan sålt bilen. Köper jag tillbaka 335:an kör jag den till det är dags att få tillbaka skrotpremien:-)
Dessutom har jag en v-tech box så det är inget fel på prestandan för en bruksbil.
325:an ligger redan på blocket. Det är bara att handla grabbar.

//Stefan
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Roliga o veta är dock: Någon som köpt tillbaka sin gamla bil, Säljpriser vs. köppriser.

Gav ni mer när ni köpte tillbaks den än vad ni fick för den första gången ni sålde den.

__
/Chrille
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Om jag ska köpa bilen kan jag inte gå ut med priser. Det kan jag göra när prislappen är klar. Kommer dock inte ge mer för bilen än vad jag sålde den för. Kanske ett prisavdrag på 10 % är rimligt.
Men då får ni ge-fn att bjuda på bilen. Begärt pris är 350, finns i västerbotten

//Stefan
X-
4
X-Driver
330 XD -03
hej

sålde en bmw i jan-09 för 174000 köpte den juni-09 för 140000:-)
(en kompis till mig köpte den)
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Här var det en som saknade sin gamla Z28 Camaro -71 som han sålde 1983! Papa John's grundare satte ut en hittelön på $250.000 för sin gamla bil.

Läs hela storyn här: Länk

Foto: Länk
Roffa1
StefanL: Din 325:a går ej att finna hos Autopartner. Du kör ju med den samtidigt som den är utannonserad hos autopartner. Vart finns bilen att beskåda.

Jag kan ev,vara intresserad att köpa bilen av dig, skicka PM om lägsta kontantpris inkl fälgarna på till salubilden.
Roffa1
Är detta din 325:a

Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Roffa1:
Det är min bil.
Jag skickar PM:-)

//Stefan
Visa användare
72
såxåh
520i-78
635csi-83
Köpte min första bmw sommaren-97,sålde den några år senare och nu är den åter tillbaka i min ägo (-78 520i).Har aldrig skruvat så mycket i någon bil som i denna,lika förbaskat köper man tillbaka eländet! Måste vara av nostalgiska skäl eller nått...
Hittade min (frugans) gamla bil på blocket. Hon brukar säga då och då "jag vill ha tillbaka min bmw".

Jag saknar den också.

Länk
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ja det sade min hustru också när vi (hon ville) sålde hennes 323 -86.
Den bästa bil hon ägt men så var det ju den där rosten...........

"Byta upp sig? Till vad då?"
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Tryckfelsnisse var framme.
Skall vara en 323 -96.
Men annars inget fel att äga/ha ägt en 323 -86. Tvärtom!!

"Byta upp sig? Till vad då?"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.