|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har precis plockat ihop min e30 igen. va ute på en runda o körde. hade lite soppa kvar. tankade o körde vidare. då bluddra den till och dog. stiften är kruttorra. antar att bränsefiltret är kasst. däremot har jag tappat bort min reperationsbok. vart sitter detta? i motorrummet? en utförlig beskrivning. Är det något annat kan spöka? med vänlig hälsning anders | |
|
Huvudreläet är ett relä som kan bete sig på det viset att bilen bara dör, det är det mittersta reläet av de 3 som sitter bakom en svart plastkåpa mot torpenväggen i motorutrymmet, (precis framför dig där du sitter och kör). Testa att knacka/jucka på det reläet och se om bilen kan starta, då vet du säkert att problemet är det! (Kolla bränslepumpen, slå på tändningen och lyssna om den jobbar, men någon annan får vrida på då) Ditt bränslefilter sitter under bilen nära bensinpumpen vad jag förstår eftersom du troligtvis inte har Motronic som kom sent 1987. Annars hittar du det i motorutrymmet mellan mitten av vänster framskärm och insuget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.