AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.159

Knarrar vänster fram när jag gungar bilen

to
44
tobbe_sund
Bmw 325i touring 02:a
Jag undrar om det kan vara pendelstaget som gör detta knarr ljud när man står utanför bilen och gungar den? Eller brukar det klonka när man gör så om det är det staget som låter?
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Kan ju vara mycket som knarrar ex gummifästen till krängnings hämmarna,övre stötdämpare fästet, senast hadde jag att ena bakstötdämparen blev dålig och började knarra.
Efter byte till nya dämpare försvan knarrljudet och bilen blev stabilare på väg :)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kan även vara en länkarm som är slut. Billigast är ju att gå på krängningshämmarna först.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag har precis samma problem, fast på E34an och experter säger att det är främre stötdämparna som är slut trots sina 3500mil bara. Enligt min erfarenhet kan det vara precis vad som helst "ungefär", de gånger jag upplevt dåliga fjäderbenslager så klonkade, eller klapprade de vid körning på ojämn väg, dåliga stötdämpare som är slut som en cykelpump kan vara ljudlösa men också slamra.
to
44
tobbe_sund
Bmw 325i touring 02:a
Bytte pendelstaget ihelgen, det var inte det som var felet, men när jag höll på att montera det märkte jag att när jag lyfte hjulet så knarrade det i gummit där fjädern har sin infästning. Hur gör man då, och är det något som är slut eller är det grus och damm som kommit in där emellan gummit och fjädern som gör att det knarrar???
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hade det där knarrandet på min e36:a också. vet inte vad de var som knarrade. men jag va på med 5-56 på allt rörligt jag hittade, då inget var glapp eller dåligt.

mitt knarrande försvann inte direkt. utan va på med smörjmedel i flera omgångar till det förmodligen letade sig mellan gummibussningar mm.
tror att det var gummi-bussningen som håller staget som pendelstaget sitter i :/

varje gång jag är under bilen nu mer smörjer jag allt rörligt jag hittar xD

har också hört att detta är vanligt på många olika bmw:modeller. så kan ju vara värt att testa i alla fall :)

BMW ownz
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Min har med börjat "knarra" lite höger fram....det höll på i 2-3 dagar...slutade en vecka men kommer tillbaks lite då och då....skumt

Frasse
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Frassemannen: tror att de har å göra med olika väderförhållanden. är det fuktigt och blöt kanske de är tyst. och är de torrt kanske de låter. tänkt på de?

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.