|
|
|
|---|---|
|
Har en 328 -97 touring med vad jag gissar är stora ljudpaketet, fler högtalare växlare huvudenhet med telefon... Undrar om systemet har lågnivå ut någonstans, finns det ett steg till orginalgrejerna. Lösning? lågnivå omvandlare? Vill helst inte byta orginalstereon då jag gillar orginalutseendet och funktionen är det inget fel på heller. -Phil | |
| Hej. köp en lågnivå omvandlare på ex Mediamrkt eller BRL, funkar kanon, ja gjorde de till min 540, en sån omvandlare som kopplas via högtalarna bak. | |
|
Tackar för svaret. Var köpte du din som du är nöjd med? Har aldrig testat lågnivåomvandlare. Kan man fortsätta att driva högtalarna samtidigt som man tar signal från högtalarkabeln eller är det uteslutet? -Phil |
|
| Jag köpte min på Mediamarkt, Autoleds, tror ja märket hette, och ja, du kan förtsätta driva högtalarna bak samtidigt, du lånar ju bara signal ifrån dom, fast om du slänger i ett kraftigt framsystem istället så behöver du ju inga bakhögtalare utan kan koppla på omvandlaren direkt på högtalar kablarna, men de e ju upp till en själv hur man vill ha de, ja har bakhögtalarna kvar än så länge, men ska byta ut orginalsystemet fram mot ett kraftigare o då kommer bakhögtalarna åka ut. | |
|
Jag skall nog ha kvar mitt orginal, dels för att jag är lite bekväm och dels för att det faktiskt räcker för mig. Är helt ok ljud i det stora ljudpaketet, hamman kardon? inte nokia? Vill bara ha lite mer tryck. Hmm en fundering till, hur löste du signalkabeln till steget? Koll på BMWs signalkabel, färg? Tacker för tipset, skall kolla upp den på mediamarkt. -Phil |
|
|
Jag har stora hifi paketet från Nokia i min,spelar helt ok men vill ha mer ut av framsystemet så därför tänker jag byta. Jag stoppade i ny baslåda o steg till de,och var därför tvungen o köra med omvandlaren,resten kör ja på orginalsteget, men vad orginalsteget har för färg till signalen vet jag inte, men ja tror de finns skrivet här på forumet, även ett färg schema på kablarna ska nog finnas här nånstans me. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.