|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har tidigare reflekterat kring att rutan på passargerarsidan fram knarrar. Detta förstärks när man kör över fartbegränsare exempelvis. I morse körde jag frun till jobbet. Det var hög luftfuktighet och ca 12 grader. När vi körde över ett fartgupp kom detta på förarsidan.....! Min fråga, känner någon igen detta? Tror jag ska testa siliconstift, då det var ett tag sedan.... Tror ni det kan hjälpa? Tacksam för svar! Mvh/Peter | |
| Jag hade knarr när jag sänkte o höjde rutan förut - det var motorn som knarrade och om din är lite klen o den åker lite upp o ner kan det vara samma problem. Men bara gissning. | |
|
Hejsan, Nja, knarrandet är enbart när rutorna är helt uppdragna. Det är inte "gnällandet" som framkommer när man hissar upp/ner rutor...Svårt att förklara... Mvh/Peter |
|
| Jag hade också "knarr" på min bil när den var nyvaxad. Jag undrar om det inte kom från gummilisterna runt dörrarna. Det försvann efter ett tag. | |
|
Jörgen L är på rätt tråd Ta och tvätta av alla lister runt dörrarna och kleta på lite från tex. silikonstift så skall du nog bli av med knarrandet Funka på min bil iaf. Ha de T |
|
|
Ahh.... Tack thom525! Har haft samma problem på min E46-01 och såg denna konversation idag. Har letat som en dåre efter det där ljudet. Skall genast testa silikonstift efter rengöring av listerna. /Anders |
|
|
På min förra bil (e39 -02) höll knarrande rutor på både förar- och passagerarsida på att göra mig galen. Hördes endast när rutorna var helt uppe. Det räckte alltså med att köra ner rutorna 5 mm för att ljudet helt skulle upphöra. Tog silikonstift och smetade ordentligt på varenda list jag kunden hitta...även runt själva dörrlisterna. Ljudet försvann och kom aldrig mer tillbaka...=) Så det är helt klart värt ett försök! //Jimmy |
|
|
Hej på er! Fantastiskt! Nu har vi nog hittat pudelns kärna! -Det ska provas! Hej på er! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.