|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! När jag öppnar motorhuven och tittar ner mellan kylaren och fläkten så ser jag marken. Tittar till både vänster och höger och där sitter det clips i plastinnerskärmarna, precis som om det skulle vara en plastskärm/skydd under kylaren som fästs mellan innerplastskärmarna och frontspoilern. Är ni med på vad jag menar? Typ som ett skydd under kylaren. Min fråga är: Ska det sitta nån plastbit där? Och isf, VAD kallas den? Hittar den inte på realoem. Tacksam för hjälp! Gäller en E36 Coupe M50. 1994 BMW-320I E36, M50 B20 | |
|
Du menar en del som ska sitta mellan de här delarna: Länk Nummer 5: Länk Jag har letat och letat, men det enda jag lyckats hitta är en del som bara passar på M3an. Det verkar inte finnas någon del att få tag på som passar där på vanliga E36or. Jag har frågat förut här på forumet, kollat på andra forum, varit på BMW-verkstäder och lusläst RealOEM.com - utan resultat. |
|
|
jag hade samma problem på min när en plast som ska skydda kylaren flög i flisor på motorvägen. hur jag körde ska vi inte prata om. gick efter mycket om och men in på bmw och frågade efter plasten. då hade de en plast till m3. tog den å såklart passade den inte. så fram med tången å klippte till den i bakkant så passade den som handen i handsken sen :) 4 skruvar sitter den i om jag inte har fel. BMW ownz |
|
| Bilder på din speciallösning skulle uppskattas! :) | |
|
Ah! jädrar vad det tog skruv till slut! :-) Kanon, tack för att ni vill hjälpa till! Höger och vänster innerskärm är ju gjorda av svart plast. Och när jag öppnar motorhuven och tittar ner precis mellan kylaren och motorblocket så ser man rakt ner till marken, och på varje sida så ser man ju dessa plastskärmar sticka in i motorrummet. På dom så så sitter det små clips (mässing eller galvat eller nåt) Vilket betyder eller borde vara att det ska sitta nån plast mellan dessa skärmar. Som en bottenplatta längst fram i motorrummet och säkerligen fastmonterad i frontspoilern. Jag undrar mest om det ens finns eller om det ska vara nåt. Har haft bilen ett år och är inte helt hemma på hur det ska vara. Jag ska ta kort i morgon på det eller på söndag så ska jag visa er! Grymt tacksam, fasen vilket bra forum! Tummen upp! :-D BMW-320I E36, M50 B20 |
|
|
har för mig att jag hade en större plastkåpa på det stället du beskriver, ungefär som ett skydd för motorn för stänk och skit när man kör. Hittar dock ingen sådan del på realoem. Dock har jag ett minne av att jag har kört bort den delen, samt att en sådant "skydd" även finns på min e46:a, dock i metall. Mvh Henrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.