|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har hjälpt en kompis att byta topp på hans 530 88a då nästan alla pinbultar till grenröret är av. Nu när vi ikv startade upp bilen knackar den nästan värre än en diesel. Kamkedjan ska sitta rätt, annars borde det varit sallad av ventilerna direkt? Den går även lite underligt, den är seg på att svara på gasen. Motorlampan tändes. Alla givare och kontakter är inkopplade. Går den in i något slags säkerhetsläge när något inte är rätt? Tänkte eftersom det inte blir någon skillnad alls när man drar ur kontakten till Lmm och spjällhusgivaren. Mvh Johan | |
|
det är inte säkert det blir ventilsallad om kedjan sitter 1 kugg fel, och det kan verkligen göra att bilen går som en påse nötter. ni skulle märkt upp ordentligt så hade ni sluppit detta ;) |
|
|
Okej okej. Vi tog bort drevet från toppen med kedjan sittandes kvar på drevet. Och på drevet finns ju en styrpinne, drevet kan bara sitta på ett sätt, och kedjan sitter rätt på drevet. Vi höll kedjan spänd hela tiden, så jag tkr inte den borde ha kunnat flytta sig. Det är om den trots det flyttat sig en kugg i nederkant...... Men det är väl bara att vi nollar motorn och sätter kedjan rätt? Hur gör man det på en sån här bmw? Jag är grön på bmw, skruvar bara volvo. Tacksam för snabbt svar. |
|
|
Sök på forumet. Denna fråga har besvarats ett otal gånger! Såväl av mig som av andra! Bla här kan du hitta det Länk Per L |
|
| jag har sökt men tyckte inte jag hittade nåt bra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.