AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.783

E39 523 med M paket

ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Har en annons ute på en E39 523 -00 med M paket 15 100 mil , begärt pris 75K. Men de enda som hör av sig är (o)seriösa köpare via sms eller mail .. Har bl a fått följande frågor :
- Är det något fel på bilen
- Lyser det några lampor på instrument panelen
- Vad är ditt sista pris om jag hämtar bilen imorgon osv lista kan göras väldigt lång....
Ringer inte köparna och bestämmer tid för kontroll och provkörning längre ?
Är det verkligen så svårt att sälja en E39 ? 75K kan väl knappast vara för mycket begärt ?
Vet att det fattas interiör bilder men de kommer till helgen... Länk
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Japp....det är svårt att sälja i dag tyvärr...
Ser fin ut men vad hjälper det när ingen vill ha en sån...trist.

Frasse
pu
75
pulk
323ci e46 -99
Har min 328a ute för 14900 och har fått mail från 63 olika nu med alla möjliga förslag och frågor. Dom som ringer och vill komma sen hör man inget mer från dom så verkar vara helt hopplöst att sälja nu. Hur kan media säga att begagnade bilar är brist hos bilhandlarna nu?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
75' för en 9 år gammal 523 är för mycket begärt.
Dom tre frågorna som du skrev tycker inte jag är så dumma faktiskt, allt för ofta tar man sig tid och åka och titta på en "jättefin bil" och så är det diverse fel på den när man väl kommer dit.

______

Foto Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tycker priset är fullt OK med det låga miltalet och en välskött bil med Mpaket.
Vilket ändå är rätt attrakiv.
Det finns inte mera än ett 25 tal 99-00 vareb ett tiotal med Mpaket med max 16.000 mil och du ligger mitt i prisspannet varfken högst eller lägst.
Men som sagt tålamod och rätt köpare som förstår skillnaden på liken och en välskött bil.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
weeman > visst håller med om man ska fråga men det jag reagerat över är att de inte tar sig tid att ringa och prata om bilen !
hasso > tålamod har jag och det är ingen brådska med att sälja.. Har 2 objekt som jag kollar på , en 530iA -04 mm den vill jag ha och en X3 -04...
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Tror jag såg din bil härom dan, och den såg riktigt välvårdad ut, och som sagt... du får ha tålamod och vänta på en köpare som valt att sålla bort liken och satsar på en välvårdad...
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Pär:an.. välvårdad är den och som sagt tålamod har jag .... 530:n som jag kollat på räknar jag inte med längre, nuvarande ägare ändrar sig från dag till dag.. ena dagen ska han sälja och andra så ska han behålla bilen men.. det fns ju andra objekt.
Något som, enligt mig, drar ner intresset/värdet på din bil är att den inte har M fälgarna, gör mycket för helhetsintrycket. Visst, det är enkelt att byta fälgar, men det kostar en del.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Ett litet tips är att uppdatera din blocketannons med fler bilder och med ett pris som överensstämmer med det pris du satt här på autopower. En interiörbild och, precis som blackmunichwagon säger, en applicering av m-fälgar, vore än mer optimalt i ett fsg.perspektiv.

Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Sen står det i anonsen att det är M-fälgar, vilket det altså inte är. Sen tycker jag att Radial-hjulen också är riktigt snygga.
Annars så tycker jag att en E39 är riktigt mycket bil för pengarna. Körde själv en 523:a i ca. 7 år.Dock så finns det ju risk för några dyra reparationer.
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
M-fälgar..... har inga andra och har aldrig haft några andra än de som sitter på bilen idag.
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Varför är priset 80k på blocket, och 75k på powerbörsen ?
BMW-fantaster belönas med ett lite mer fördelaktigt pris - eller..?
kavve: M-fälgarna, Parallelleker 66, satt säkert på bilen när den var ny, men kan ha blivit stulna eller skadade. Så här ser min bil ut med dessa fälgar Länk

Är bilen så fin som du säger så borde du kunna få ut kring 70' eller strax därunder. Jag hoppas dock att du kan få mer för den. Jag funderar på att sälja min fina 530 och skulle därför bara bli glad om du får ut vad du begär.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När det gäller fälgarna så är det inte omöjligt att dessa har suttit på då bilen var ny då dom fanns som tillval. Med M-sportpaketet så kostade det i Tyskland 358 euro att välja till style 32 istället för style 66. Personligen så tycker jag style 66 passar bättre till M-sportpaketet men det är säkert en annan som föredrar style 32. När jag letade E39 med M-sportpaket för några år sedan så såg jag ett antal bilar med dessa fälgar.

___
//Ulf
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
slaskankan det är precis som tvesovla säger, BMW fantaster belönas med en liten rabatt..
BlackMunichWagon och Programmer, ni är nog inne på rätt spår dvs att fälgarna satt på bilen när den var ny och jag hoppas att jag får det jag begärt.
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Har sänkt priset Länk men ... ingen hör av sig.
Blir nog som så att jag byter in den istället när jag köper en nyare BMW, just nu lutar det åt en X3:a
Ni
148
Niklasw
BMW 540IM 6vxl 2001
Konstigt de där, tycker att 65 borde man kunna få ut, jag sålde min 523 99a svensksåld 1 ägare sen ny plus mig då och 16300mil för 62000 för två månader sen iof med väldigt fina 18" hjul men ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.