|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har en E39 523 M-sport 00:a. Och har fått tag på komplett mätarhus från en M5:a 01:a Och då undrar jag om det passar på min bil? Menar kontakter och så? Och om alla mätare funkar som det ska? | |
|
Mätarna funkar, men du kommer att ha en röd lysande prick i instrumenteringen p.g.a. att VIN-koden inte stämmer mellan mätarhus och LCM. Oljetemp känns tveksamt om det fungerar. Dessutom känns det osäkert om hastighetsmätaren kommer att visa rätt, men det är det säkert någon annan som kan svara på. |
|
|
Länk Länk Länk Det bara M5 som har givare för oljetemp och det verkar bli problem med vatten-tempen, krångel med inkodning osv.. Hade samma planer men jag lade ner det då jag inte orkade reda ut vad som krävs exakt. ______ Foto Länk |
|
|
Ok! det låter inte bra. Verkar som det bara blir en massa problem? Men sen tänkte jag på en sak till! Om jag tar ut mätare för mätare och och sätter dom i min mätarpanel? Tror ni man får samma fel då med? Nån som vet hur man ska får reda på om hastigheten kommer att stämma? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.