|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte höra lite hur mycket en BMW540 kan tänkas kosta per år om man bara beaktar service, reparation och underhåll. När det gäller försäkringen förstår jag att det kan variera beroende på en massa saker, men kan man säga något generellt om den utgiftsposten? Ökar försäkringen dramatiskt jämfört med exempelvis 325 och 525? Från början var jag mest inne på att köpa en 325 E36, men har nu börjat inse att prisbilden och utbudet är mkt sämre än för 5-serien. Därför har jag börjat titta lite på 540, som verkar ge mycket bil(motor)för pengarna. Dessutom känns den mer kompromisslös än 325. Man slipper hålla på och tramsa med luftfilter och sportavgassystem, etc, när det sitter en V8:a under locket. | |
| Jag betalar 3700/halvåret för helförsäkring i Länsförsäkringar. | |
|
ger 3900 helförs/ helår i LF. full fart spar tid |
|
Gubbracer |
Beroende på hur du kör kommer servicen mellan 1000-1500 mil. Den går i turordningen: Oljeservice, inspektion I, oljeservice, inspektion II, oljeservice, inspektion I osv. Jag betalade ca 2800 för oljeservice på BMW. Inspekton I kostar någon tusenlapp till och insp II mellan 5-8000kr. Väljer du sen en lite "äldre" bil typ 96-99, som kommit upp i lite i milen, börjar slitaget att ge sig tillkänna. Räkna med lite extra pengar för det också!! För övrigt är det en helt underbar bil som du inte kommer att bli missnöjd med. Den är helt klart värt lite extra slantar. //Jesper |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.