|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sätta in en dubbel din i min 328 coupé -99, är det nån som har erfarenhet av det? Måste man modda nåt för att byta till en sådan? Tack på förhand! | |
| Finns färdiga kit (inte från BMW) som gör om till dubbel din. Inte bara skruva dit måste först kapa ur en bit ur luftburken bakompanelen sen göra fästen åt hållare för stereon. Kolla ebay, finns tre olika som tillverkar kitten. länkar till en av dom: Länk | |
|
Hej Tackar för länken, detta verkar ju vara ett komplett install-kit...kanon ju :) |
|
|
Dubbel DIN kittet finns inte att köpa i Sverige? (funderar på att sätta dit Alpines nya dubbel DIN på min E46...) |
|
|
Hej dubbeldin-kit finns att köpa av schmiedmann vill jag minnas Jag köpte mitt kit från tyskland av dom som gör dom.. Bra kit men ett mindre hel....e att montera. Man får kapa ur i luftburken bakom stereon där spjällen till luftuttagen uppe sitter, sen bygga om ett stag sen dela ett spjäll och göra det mindre, genom att ta bort en remsa i mitten av det, sen limma ihop det och få det tätt och helt annars blåser det kallt till vintern. sen tätar man locket med den medföljande plåtbiten i kittet och monterar stereon/dvd'n mm. Låter bara lite halvbökigt om det inte vore för att det är trångt, trångt, trångt att kapa och skruva..... men resultatet blev ju bra om man får till det 100%igt med luftburk och spjäll. skulle vilja ha det i min nya 330 e46 men finns inte en chans att jag orkar igen. Dom som säger att det inte är några bekymmer och att det passar mer eller mindre bolt on, har aldrig gjort det eller aldrig sett hur man gör. har byggbeskrivning på en fil om nån är intresserad av den, typ 40 sidor.... /Ronny |
|
| Oj, låter ju som ett tungt projekt... | |
| Har precis installerat en dubbel din i min 320 -00. Var faktiskt inte så bökigt som jag trodde att det skulle vara. | |
|
Sorry men.... Vad är en dubbel din? En konstig icke original skärm /navigator? "It's furious to be fast!" |
|
|
Japp! Installerade en med inbyggd digital tv mottagare och navigering. Funkar kalas bra. Kan lägga upp ett par bilder om någon är intresserad. |
|
|
jaaaa, tack "It's furious to be fast!" |
|
|
Här kommer några bilder på min installerade "kines radio" med inbyggd Dvb-t, bluetooth och navigering: [URL=Länk [URL=Länk |
|
|
Blev lite knas med dom andra länkarna. Dom här ska funka: Länk Länk Länk Länk |
|
|
Ser riktigt nice ut. Vad kostar en sådan lösning? Men hur fungerar det med översikt på bensinförbrukning/färddator färddator mm kan man se det i den skärmen, kan mna nollställa? "It's furious to be fast!" |
|
|
Installations kittet med måttbeställd radio sarg + ny hållare för klimat kontrollen gick lös på 1700:- ( 1200:- + 500:- ) Sen gick själva huvudenheten på ca 3000:- med frakt. Själva färddatorns information tror jag inte att man kan få upp i enheten. Den ser jag dock på samma ställe som innan, i hastighetsmätarhuset. |
|
| Var köpte du ifrån? | |
|
- z3k3 Lurar oxå på denna lösning då det inte verkar gå att få nån bra fart i min ljudanläggning på ett vettigt sätt..mycket dåligt av bmw tycker ja! Ja har mk4:a 16/9 navin i min bil nu, helst vill ju jag behålla den i för att det dels ser bra ut orginal och fyller sin funktion bra med navigatorn samt telefonin..men vad gör man inte för att få bra ljud *rycker på axlarna* =) Denna lösning är ju i de närmaste OEM till utseende man kan komma till för en rimlig peng...vart kom du över denna "Kina-stereo"? Mvh |
|
| Länk | |
| ooooh my :) Den va inte dum alls...och inte helt vansinnigt dyrt heller för den delen...hmmm | |
|
men de verkar som vissa har haft lite buggar me dom då de just släppts..kanske man ska vänta ett tag så dom hinner rätta till eventuella problem...men den är helt klart intressant kan ja bara säga :D Mvh |
|
| Och här finns den och köpa. Någon som provat? | |
| Kan ju va bra att ha Länk också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.