|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis blivit nybliven bmw-ägare för första gången i livet och tänkte som första inlägg här kolla hur lurad jag är :) Så, vad tycker ni hade varit ett godkänt pris för en: 530iA touring -06 3300 mil svensksåld, 2 ägare utöver bilhandlare Carbonsvart advantagepaket komfortpaket m beige läder m-paket navigation professional hifi-högtalare panorama glastak helljusassistent ipod-anslutning 2 säsonger gamla vinterdäck på 17" bmw-alu | |
|
Jag tycker du skall sälja den till mig för 50 000:- men om du skall köpa/sälja till någon annan så tycker jag den skall ligga 240 000+ det är väl där någonstans de ligger idag Att jag sen är avis på att din är svart och en 530iA får jag leva med Välkommen i träsket och lycka till med nya bilen Ha de T |
|
|
Jag letar E61 med M-sprotpaket och har följt både marknaden i Sverige och Tyskland ett tag och en bil med din spec och mil är svårt att hitta för 240'. Tror man måste upp några kronor till även om det säkert går att hitta ett klipp med lite tur och tålamod. Som ett exempel hade Theanders i Lund en 07:a (= nya motorn) inne och med samma mil och utrustning dock avsaknad av panomrama. Den annonserades för 319' och såldes på ett par dagar. Vet inte slutpriset men säljaren sa att han lätt hade kunnat sälja bilen 4-5 gånger då intresset var mycket stort. ___ //Ulf |
|
| Utpriserna ligger väl nånstans 260-280 tycker jag mig se efter att ha surfat runt lite. Men det är ju generellt bilar med avsevärt högre miltal och mindre utrustning. Din har ju M-paket, det är ganska svårt att få tag på speciellt om man vill ha en Carbonsvart dessutom, vilket är såååå snyggt (säger jag partiskt). Bara att grattulera att du dessutom hittat en bil med mycket fint lull-lull. | |
|
För tillfället finns bara en 530iAT E61 med M-sportpaket på Blocket och det är en 05:a som rullat 11.000 mil. Komfortstolar har men ej navi. Begärt pris är 258'. Vill man däremot ha en manuell så finns det lite fler att välja på. Startar väl kring 250' men med så låga mil som jonte530's så ligger de närme 300'. Min 530iAT M-sport (08/2001) som är väldigt välutrustad köpte jag när den var exakt 4 år gammal och hade rullat 7.100 mil. Nu hade den kostad drygt 600' och jag gav då knappt 200'. En vältutrustad 530iAT M-sport som är 4 år gammal idag, dvs en sen 05:an, kostade i princip samma pengar som ny men betingar ett betydligt högre begagnat värde, förmodligen då kring 250-260'. Anledningen kan ju vara att 2005 när jag då köpte min E39 så hade redan E61 kommit. Just nu är E61 fortfaranade den senaste modellen... ___ //Ulf |
|
|
Blev lite många stavfel där... * ligger de NÄRMRE 300' * Komfortstolar har DEN men ej navi. * NY hade den kostat drygt 600' * En VÄLUTRUSTAD 530iAT * högre BEGAGNATVÄRDE ___ //Ulf |
|
|
Hehe, ja, isf får jag väl känna mig lite lagom lurad då eftersom jag betalade en bit över 300'. Men i gengäld har jag väl antagligen glatt en annan själ på denna jord :-) Tanken är dock att behålla bilen i 5-6 år, så det var viktigare att få tag på rätt bil än rätt pris. Och än så länge känns det bra (skulle bara fattas annars...) |
|
|
Det beror väl lite på hur stor denna "bit över 300" är...;) Som sagt det är lätt att säga att dom borde ligga kring 240-250' men som jag skrev ovan är det inte så många bilar till salu och de som dyker upp säljs ofta ganska fort. Din är vältutrustad och ha låga mil och då kostar det lite extra... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.