|
|
|
|---|---|
| Nån som har erfarenhet av E39 sedan som familjebil. Går det in en normalstor barnvagn i en tex 525 -03? | |
|
Jag hade en 525iM -01 när vi fick vårat första barn och ja vagnen får plats om du delar på vagnen alt tar bort hjulen (gäller Brio Kombi). Mindre vagnar får säkert plats utan problem men det blir inte plats för mycket packning. Jag tröttnade på det efter 6 månader och köpte en 525iM Touring -03 istället. Har inte ångrat mig en sekund! /Rickard |
|
|
Hej, Inga problem... Jag sätter in en Emmaljunga Duo Edge med sittdel utan problem på längden i bagaget på min 530iT -01. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
BC// Du kan alltid prova barnvagnen innan du köper den. Har själv varit och testat i E90 och där måste man dela på barnvagnen. Babysitsen separat och ramen för sig annars gick det inte. Däremot var jag och tittade på en E60 och där såg det ut att vara mycket större öppning, vet inte hur det ser på en E39 däremot. Problemet är inte utrymmen på sedan utan öppningen. |
|
| Brio Kombi funkar tillomed i E36 Coupé :D | |
|
Vi har en Brio Nova och för att gå in den i M5:an så är bara att ta av hjulen och sedan lasta vagnen på längden. I 530'n så är det bara att fälla ihop och stoppa in men då på bredden. På resor med mer packninge så tar vi av hjulen och då går den in på längden och frigör yta för två större resväskor. I t ex V70 (00-07) så gick vagnen in på längden även med hjulen på. Om du nu ska byta bil så hade jag utan tvekan satsat på en Touring före en Sedan. Små barn har ofta mycket prylar med sig utöver vagnen och dessutom så innebär barn ofta också att diverse inköp ska göras, små cyklar ska transporteras, mm mm och då är det mycket lättare att leva med en Touring. ___ //Ulf |
|
| Tack för alla svar. | |
| Vi hade en Segr kombivagn i vår sedan helt utan problem, detsamma gäller naturligtvis även den Graco Mosaic-sulky vi har nu. Sulkys är nästan värre eftersom de vanligen är längre än kombivagnarna när de är ihopfällda. Vår går precis in på längden vilket gör resten lättlastat. | |
|
Britax (duo??? ett lr annat) passar gott i båda bilarna (som jag har), då både ligg och nu senare sitt vagn. /Pontus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.