|
|
|
|---|---|
Proctologist |
Ger orunda däck oftast högt vägljud? Fick tillsagt av däckgubben som fick min bil vibrationsfri att mina däck är orunda, och då problemet med vibrationer nu är borta, tänkte jag försöka fixa mitt problem med högt vägljud i stället. Och då undrar jag om något upplevt onormalt högt vägljud på sin e39:a då däcken varit orunda? Är mest mellan 80-100 det störande ljudet är, bilen ska på torsdag till verkstan jag anlitar för att göra en riktig kontroll av mina hjullager, men om dom är okej är det bara att byta ut däcken då? Som förövrigt gått 500 mil sedan inköp. ( jävla tng star performer däck) |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
vilket mönster är det? jag hade "fiskbensmönster" på mina sommardäck (tjing tjong) som följde med bilen vid köp jösses vad dom "sjöng".... |
|
Bytte till nya Pirelli P7 (235/45) förra veckan, hade kumho innan, nu är vägljudet ännu mer påträngande än innan. Mitt oljud börjar vid 70 och är störande upp till 100 med en resonanströskel mellan 70 och 80. Fortfarande samma karaktär och vid samma hastigheter men ännu mer accentuerat nu alltså! Någon som har en aning? Tror inte på hjullager då ett byttes i juni och det andra är kontrollerat och fräscht. Kan det vara anliggande bromsar, handbroms? Ljudet kommer alltså bakifrån!! :-( |
|
Proctologist |
Ska prova montera nokian z däck om någon dag, och se skillnaden dom var det sjukt bra pris på däckonline |
|
Proctologist tror att du själv svarade på din fråga på om vägljud stavas star performer. Är du hundra % på att det är däcken så det inte är fälgarna som inte är runda Bmw är enligt min däck handlare mycket vanligt att de har orunda fälgar som lätt går att rätta till hos bla . Fälgfixarna blev helt 100 på mina iaf Ha de T |
|
|
Nokian Z är helt ok däck, men inte speciellt tysta. Dessutom utgånget i Nokians sortiment i de flesta dimensioner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.