|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag bestämt mig för att köpa kompressor till bilen. (330ci e46 -01). Efter att ha kollat runt lite så verkar det stå mellan 2 olika varianter, Antingen en skruvkompressor från Lysholm eller Centrufigalkompressor från ESS. Är det någon som har testat olika eller har några åsikter ang + eller - på dom båda? | |
| Det vore intressant att få lite input på den här frågan ja : ) | |
|
ESS säljer väl bara skruvkompressorer från Lysholm till 330? Iaf på hemsidan. Har dock hört att de sålde centrifugalkompressorer till 330 förr... Jag skulle personligen satsat på ett kit från ESS, då jag hört endast positivt om dem. Aldrig hört någon bil som rasat eller krånglat pga deras kit än så länge. //Jesper |
|
|
Bara ett tips, det finns ett ESS centrifugalkit till salu på börsen till schysst pris. Annars är det väl skruven som har bäst effektivitet och syns minst vid installation. |
|
| Pratade precis med grabbarna på ENEM, och dom sa direkt att till en 330 så är det igentligen bara ess som har ett bra kit, det va tydligen ett krångligt insug i 330 så man skulle behöva byta det också för att ens kunna stoppa i en lysholm. | |
|
babboo: Det blir alltså ett skruvkompressor kit (Lysholm) från ESS? Om jag förstått rätt.. //Jesper |
|
| Glöm inte bara att du troligen behöver montera av o på hela kitet inför varje besiktning. Det är också en kostnad du får budgetera i samband med köpet. | |
|
babboo: Även infinitas har kit till 330 och det är med centrifugalkompressor. Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| nån som har klarat besiktingen med ess skruv kompresorn den syns jo knappt???????????? | |
| Vet flera som har klarat besiktningen utan anmärkning med ess kompressor. | |
| Flera har klarat det, men det räcker ju att en inte gör det så är det till att montera av o på varje år för den personen. | |
| det stämmer. Men det är väll en risk alla som stoppar i en kompressor i bilen är medvetna om? | |
| Jag har hört mig för lite mer och efter att ha snackat med en kille på SKR, som monterar både kit med centr.. och skruv... och enligt honom handlar mycket om ekonomin, centr.kompressorn är billigare att jobba och trimma med men har en mycket sämmre verkningsgrad än skruvkompressorn, han hade ett kit för 55000:- monterat och mappat induviduellt för min bil, och efter det skulle det va ca 410hk i motorn. Och angående besiktning så hade de monterat kitet i flera e46;or och samtliga hade gått igenom besiktning utan att någon gubbe klagat. | |
|
Centrifugen är ett smartare val för gatan, sparar din drivlina och har längre livslängd, fråga SKR hur länge skruvarna brukar hålla :-) |
|
| 540is - jag har aldrig hört att skruvkompressorer har dålig livslängd. Vi har några här på forumet som kör just E46 med skruvkompressor, har jag för mig. Var är ni när ni behövs som referenser?!? : ) | |
| S-Kompressor är bäst =) dessutom så syns jo den knappt =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.