|
|
|
|---|---|
|
Hej hallå! Har gått runt och vart sugen på en E30 med turbo ett tag nu. Kollade in blocket idag och fick se denna: Länk Är det någon av er forum-medlemmar som vet något om bilen i fråga? Jag kan tänka mig att det kan vara lite skruva att köra turbobil.. men det brukar lösa sig. Priset verkar ju nästan för billigt? Kanske kan bero på att karossen inte är så fin och att den misständer vid 3000rpm. Säljaren påstår att det kan vara LMM, men det är ju ingen garanti. Som ni ser så är jag väldigt färsk när det gäller turbobilar i ren allmänhet :P men nån gång ska man lära sig! Är riktigt sugen på E30 med 300hk. Busbil nummer 1, eller? =) /Jonas | |
|
Du lär få problem med både bilprovningen och försäkringsbolaget med en E30 Turbo. Chansen att du får igenom den MED turbon i lär vara väldigt liten. Med andra ord bilen är inte laglig på gatan |
|
|
Jo tack, allt sånt vet jag redan om. Du får gärna svara på mina andra frågor istället ;-) /Jonas |
|
|
Jag tycker tvärtom att den verkar vara lite dyr, kan likaväl vara eftermarknads sprutet som krånglar. En ren chansning att köpa den bilen. + Nyrenoverad motor + M3 Diff + Väghållning -Obes (kan vara mer fel än just reg biten) -Går dåligt -oreggad, inte kul och köpa en bil och det första man får göra är att plocka väck turbon. Om du har mekförmåga kan du köpa en ganska fin e30 för 20papp och sedan göra ett snikturbo bygge för att bilda egen uppfattning om hur kul det är med rwd + turbo. |
|
|
Tack, intressant inlägg. Tanken har slagit mig. Men brist på lämplig garageplats har fått mig att tänka om. Jag funderade även ett tag på att konvertera min nuvarande M3a. Men samma visa där, ingenstans att hålla till. Eller jag har ett avställningsförråd som är bra jäkla stort. Problemet är att det är kallt, grusgolv, endast 1 nyckel (som man måste låna av förrådsägaren varje gång). Men mek-kunnig är jag. Är inte blyg av mig ;-) Jag tänkte ringa ägaren till E30n imorgon, så får vi se om han har någon mer info att dela med sig av. Bilen är 65 mil bort... /Jonas |
|
| Jag hade nog väntat på ett bättre objekt, som kanske t.o.m är besiktigad lite längre eller är utan bekymmer. Men det är ju jag det :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.