AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
781

TDS som maxar 60 km/h

Ni
2
Nisse73
525 tds -93
Tänkte höra mig för om vad som kan vara fel på min E34 TDSa -93 på 31000 mil.
Bilen slutade svara på gas under körning och la av kort därefter. Startade den och åkte någon km till innan problem kom igen men nu var den helt död. Dagen därpå startade den efter mycket nötande och gasade då tomgången var orolig. När jag körde iväg gick den okej upp till 50-60km/h men sen på full gas och 35-4500 varv vägrade den öka i hastighet. I uppförsbacke gick den i 20... Bränslefiltret är byt och när jag tog bort filtret och körde förpumpen rann det rejält från filterhållaren.
Körde den på tomgång och lossade ett spridarrör i taget och skruvade åt det sen efter att jag hörde att den gick sämre. Hittade inget fel på någon spridare/cylinder genom det heller alltså. Slangarna mellan spridarna läcker inte.
Den genomskinliga slangen (mellan bränslefiltret och pumpen) har en lång "bubbla" i sig där det ser ut att rinna bränsle i underkant på bubblan. Är det pumpen som inte orkar med att suga bränsle eller är förpumpen dålig så den inte orkar leverera vid högre gaspådrag?

Tacksam över alla svar.
Tack på förhand.

//Nils
Bm
17
Bmw 525 TDSA
Bmw 325 TDS -93
Bmw 318is -90
Sådär betede sig min 325 tds när min förpump i tanken var igensatt med skit, den gick att köra men dog vid gaspådrag, ta upp armaturen o kolla de kan vara en bra ide!..
Ni
2
Nisse73
525 tds -93
Har redan provat att sätta i en ny förpump men felet kvarstod dessvärre men tackar för svaret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.